یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
«موج چهارم عصر فضای مجازی» در بازار نشر

کتاب «موج چهارم عصر فضای مجازی» تألیف مهدی غیاثی از سوی انتشارات اندیشه احسان راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مهدی غیاثی با اشاره به انتشار جدیدترین کتاب خود، بیان کرد: شتاب توسعه در همه حوزه‌ها به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به شدت در حال افزایش است. در این مسیر به سرعت در حال پشت سر گذاشتن موج سوم و قرارگرفتن در آستانه موج چهارم هستیم و به‌زودی امکان ارتباطات مجازی در دنیای سه‌بعدی به جهان عرضه خواهد شد و فضای بسیار توسعه‌یافته‌تری به‌وجود خواهد آمد. مطالعات علمی نشان می‌دهد که تا دو دهه آینده جهان در عرصه مجازی یا چهارمین مقطع تحول اساسی تاریخ بشر که آن را موج چهارم می‌نامیم، قرار خواهد گرفت.
 
وی که پیش از این آثار متعددی تألیف کرده و در حوزه فناوری‌های جدید و عصر فضای مجازی نیز آثاری همچون «بر مدار ict» و «رایانش ابری» را در کارنامه علمی خود دارد، در این کتاب به معرفی 13 عنوان از موضوعات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در فضای مجازی می‌پردازد.
 
غیاثی معتقد است: «توسعه تخیل در تولید محتوا محور اساسی فضای مجازی است و در این راستا به جمله آلبرت انیشتین استناد می‌کنم که می‌گوید: «تخیل بسیار مهم‌تر از دانش است، دانش محدود است، اما تخیل جهان را دربر می‌گیرد.» ما اکنون نظاره‌گر تخیل گذشتگان هستیم و آیندگان نظاره‌گر تخیل امروز ما.
 
وی در معرفی کوتاهی از این کتاب گفت: مباحث کتاب در 13 فصل با عنوان‌های «اینترنت اشیاء»، «رایانش ابری»، «کلان‌داده»، «زنجیره بلوکی بلاکچین و بیت‌کوین»، «فناوری‌های نسل پنجم شبکه ارتباطی(5G)»، «رایا امنیت(امنیت شبکه)»، «توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان حوزه فاوا»، «امنیت و دفاع سایبری»، «اقتصاد دیجیتال»، «تحول دیجیتال»، «ارتباطات ماهواره»، «ارتباطات کوانتومی»، «شبکه ملی اطلاعات و جویشگر بومی» و «حاکمیت در فضای مجازی» تدوین شده است.
 
نخستین چاپ کتاب «موج چهارم عصر فضای مجازی» در 280 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 84 هزار تومان از سوی انتشارات اندیشه احسان راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها