سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
پنج باب کتابخانه به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اضافه می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: در نظر داریم در صورت تخصیص اعتبار کافی ۵ باب کتابخانه در استان با هدف افزایش سرانه مطالعه راه‌اندازی کنیم.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: در نظر داریم در صورت تخصیص اعتبار کافی یک باب کتابخانه سیار، ۲ باب کتابخانه شهری با اولویت شهرهای فاقد کتابخانه و ۲ باب کتابخانه مستقل و مشارکتی را در استان با هدف افزایش سرانه مطالعه راه‌اندازی کنیم تا همه به صورت مساوی و برابر از امکانات فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان آذربایجان‌غربی، 72 باب کتابخانه نهادی، 22 باب کتابخانه مشارکتی و 2 باب کتابخانه مستقل وجود دارد.
 
معصومی افزود: در حال حاضر تعداد بیش از یک میلیون و ۵۱۳ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان در اختیار اعضا قرار دارد و تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان بیش از ۶۱ هزار عضو است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در حال حاضر 12 انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان فعالیت دارند، گفت: در تلاش هستیم اولین کتابخانه ثابت و سیار خیّرساز در ارومیه را به‌زودی با مشارکت خیرین راه‌اندازی کنیم.
 
وی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مناطق حاشیه شهر می‌توان از ظرفیت دفاتر تسهیلگری ارومیه، کتابخانه کانون‌های مساجد استفاده و در این راستا برنامه‌ریزی لازم را انجام داد.
 
معصومی افزود: كتابخانه‌های عمومی استان با بخش‌های امانت منابع، سالن‌های مطالعه آقايان و خانم‌ها، بخش كودك، بخش نشريات، بخش مرجع، بخش‌های ديداری، شنيداری و منابع گويا، منابع نوجوانان، كمك درسی، نوسوادان همه روزه به جز ايام تعطيل در خدمت عموم مردم قرار دارد؛ البته چند سال اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا، شرایط متفاوت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها