دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
45 کتابفروشی در استان فارس به «بهارانه کتاب» پیوستند

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از مشارکت 45 کتابفروشی در شیراز و سایر شهرستان‌های استان در طرح «بهارانه کتاب 1400» خبر داد.

مهدی امیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، عنوان کرد: طرح بهارانه کتاب با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و کتابفروشی‌های سراسر کشور و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه، رونق بخشیدن به کتابفروشی‌ها و حمایت از این گروه فرهنگی اجرایی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نامه از کتابفروشی‌های متقاضی مشارکت در این طرح در نیمه اول خرداد امسال انجام شد، اضافه کرد: از استان فارس 36 کتابفروشی از شیراز و 9 کتابفروشی شهرستان‌ها در این طرح ثبت‌نام کردند.
 
به گفته امیدبخش، تقریبا بخش عمده‌ای از کتابفروشی‌های شیراز که پیشتر هم در طرح‌های فصلی «خانه کتاب و ادبیات ایران» حضور داشتند، مجری طرح بهارانه کتاب به‌شمار می‌روند.
 
معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به جزئیات اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت: همچون فصول قبلی سقف خرید برای هر خریدار در طرح بهارانه کتاب 1400 مبلغ 200 هزار تومان است و خریداران می‌توانند از 20 درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.
 
وی با تأکید بر اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه‌شده در کتاب‌فروشی را شامل نمی‌شود، گفت: کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.
 
امیدبخش، افزود: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند؛ اما کتاب‌های آموزشی، کمک‌آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت‌ نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.
 
وی با بیان اینکه از ساعات اولیه آغاز طرح بهارانه کتاب، کتابفروشی‌های عضو به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی اقدام به فروش کتاب داشتند، اظهار کرد: طرح فوق که از دوشنبه 17 خرداد 1400 کلید زده شد تا دوشنبه 24 خرداد جاری ادامه دارد و علاقه‌مندان به کتابخوانی می‌توانند از این طرح فرهنگی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها