سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
اهدای  ۱۴۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۰۰ جلد کتاب با هدف غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی به کتابخانه‌های عمومی ۷ شهرستان استان اهدا شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی گفت: در یک اقدام فرهنگی تعداد ۱۳۶۸ جلد کتاب در موضوعات مختلف با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی توسط اعضا، خیرین و... به کتابخانه‌های عمومی ۷ شهرستان در آذربایجان‌غربی اهدا شد.

وی افزود: این کتب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های ارومیه، اشنویه، تکاب، سردشت، شاهین‌دژ، ماکو و میاندوآب اهدا شده است؛ بیشترین میزان اهدای کتاب در شهرستان تکاب و به تعداد ۷۵۰ جلد بوده است.

این مسئول ادامه داد: پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی اجرا می شود.

معصومی بیان کرد: بر این اساس، مردم و خیرین می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده‌شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی همچنین با عنوان این مطلب که یک جامعه آگاه، از وجود انسان‌های آگاه تشکیل می‌شود و اگر در یک جامعه همه تلاشگر و آگاه باشند، موجب می شود آن جامعه پویا باشد و در مسائل مختلف برنامه‌های متنوع در یک فضای رقابتی سالم بوجود می‌آید، افزود: این امر موجب پیشرفت آن جامعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: این اقدام تنها به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی نیست و باید همه دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم در این امر پسندیده یاریگر مجموعه کتابخانه‌های عمومی باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها