چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
الله‌کرم لیراوی نویسنده و پژوهشگر بوشهری به کما رفت

الله‌کرم لیراوی، فرهنگ‌پژوه، نویسنده و پژوهشگر بوشهری که از حدود 11 روز پیش به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان خلیج فارس بستری بود، روز دوشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) به کما رفت.

علی هوشمند، روزنامه‌نگار و شاعر از بندر دیر، با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: دکتر لیراوی حدود ۱۱ روز پیش به‌دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان خلیج فارس بستری شد که از شامگاه دوشنبه، ششم اردیبهشت‌ماه به‌خاطر شرایط حاد تنفسی ریوی به کما رفته و به گفته پزشکان معالج، سطح هوشیاری وی بسیار پایین آمده است.

وی ادامه داد: وی استاد دانشگاه، پژوهشگر و نویسنده هم‌استانی است که تاکنون آثاری چون «قصه‌های زیبای جنوبی»، «خورشیدآفرین و فلک‌ناز»، «شاهنامه‌سرایی و شاهنامه‌خوانی در جنوب»، «نیکوکاران مدرسه‌دار؛ جایگاه مدارس و مراکز غیردولتی در نظام آموزش و پرورش»، «فرهنگیاران و فرهنگ مردم»، «گویش و ادبیات فرهنگ مردم دیلم و لیراوی» «راهنمای جامع متون اسلامی» و... را به زیور طبع آراسته است.

هوشمند در پایان یادآور شد: وضعیت دکتر لیراوی اگرچه در شرایط ناپیداری است، اما کادر پزشکی بیمارستان خلیج فارس به‌صورت خستگی‌ناپذیر و به‌جد مشغول مداوای وی هستند؛ امیدواریم با دعای خیر مردم سلامتی خود را به دست بیاورد.

یادآوری می‌شود، الله‌کرم لیراوی متولد سال ۱۳۳۴ در دیلم و استاد دانشگاه و پژوهشگر است. وی از سال 1357 وارد نظام آموزش و پرورش و در سال ۱۳۸۶ هم به افتخار بازنشستگی نائل شد. لیراوی طی سال‌های 1361 تا 1367 سه بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

وی در حال حاضر در دانشگاه نیز به تدریس دروس معارف، تفسیر ادبیات، مدیریت امور فرهنگی و... در دانشگاه‌های بوشهر (دانشگاه آزاد، پیام نور، علمی کاربردی مراکز عالی و مرکز آموزش و پرورش استانداری) مشغول است. از جمله موفقیت‌های لیراوی می‌توان به کسب عناوینی چون استان نمونه گروه معارف اسلامی در دانشگاه، معلم نمونه استان، معلم خبره استان بوشهر و... اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها