یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
مسابقه داستان‌نویسی «قلم جوان» در زنجان برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به برنامه ویژه این سازمان برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی از جمله چاپ کتاب گفت: در همین راستا مسابقه داستان‌نویسی «قلم جوان» در زنجان برگزار می‌شود.

غلامرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به گستردگی فعالیت‌های سازمان فرهنگی در سال جاری بودجه این سازمان 2.5 برابر شده و به 7.5 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری در سال جاری کنگره 3535 شهید است، تصریح کرد: با توجه به ماموریت سازمان در این برنامه مهم فرهنگی بخشی از بودجه به آن اختصاص یافته است.

نظری با اشاره به اینکه اقدامات سازمان فرهنگی در کنگره 3535 شهید، حمایت از اقدامات فرهنگی از جمله چاپ کتاب است، اضافه کرد: این اقدامات در تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری را جشنواره فرهنگی توفیق اعلام کرد و گفت: این جشنواره برای دومین سال متوالی و برای بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از بخش‌های فعالیتی سازمان فرهنگی در سال جاری تولید آثار هنری از جمله برگزاری فستیوال نقاشی و همچنین حمایت از چاپ کتاب و محصولات فرهنگی خواهد بود.

نظری در ادامه نخستین برنامه فرهنگی این سازمان را در ماه رمضان مسابقه داستان‌نویسی کوتاه اعلام کرد و گفت: این مسابقه با عنوان «قلم جوان» برگزار می‌شود که علاوه بر سازمان فرهنگی چند ارگان فرهنگی دیگر نیز در برگزاری آن مشارکت دارند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود، اضافه کرد: محورهای بخش «علمی و تخیلی» این جشنواره شامل زنجان 1450، قهرمان زنجانی من، اگر من رئیس قاره آسیا بودم، نماز و عبادت، غدیر و ولایت، عفاف و پاکدامنی، دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و شهدای زنجانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بخش دوم نیز ویژه دانش‌آموزان پسر و دختر زنجانی در رده سنی 10 تا 12 سال، 13 تا 15 سال و 16 تا 18 سال برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جوایز جشنواره نیز به ترتیب 10 میلیون ریال، 8 میلیون ریال و 6 میلیون ریال برای نفرات اول تا سوم است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: مهلت ارسال در به این جشنواره تا 21 اردیبهشت‌ماه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها