سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
700 میلیون تومان کتاب در استان سمنان فروش رفت

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از فروش بیش از هفت میلیارد ریال کتاب با برگزاری چهار دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) طی سال ۱۳۹۹ در این استان خبر داد.

ابوالفضل صادقی‌نژاد معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: فروش این میزان کتاب در قالب طرح‌های فصلی «بهارانه کتاب»، «تابستانه کتاب»، «پائیزه کتاب» و «زمستانه کتاب» با مشارکت کتابفروشی‌های استان سمنان انجام شد.

وی یادآور شد: در طرح «بهارانه کتاب» بیش از یک میلیارد و 572 میلیون ریال، «تابستانه کتاب» قریب دو میلیارد ریال، «پائیزه کتاب» بیش از یک میلیارد و 941 میلیون ریال و «زمستانه کتاب» افزون بر یک میلیارد و 685 میلیون ریال کتاب به علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در این استان عرضه شده است.

صادقی‌نژاد با بیان اینکه در این طرح‌ها 10 کتابفروشی در شهرهای مختلف استان سمنان مشارکت و همکاری داشته‌اند، اظهار کرد: کتابفروشی‌های استان سمنان در این مدت در مجموع بیش از 17 هزار جلد کتاب عرضه کرده‌اند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: در قالب طرح‌های توزیع یارانه‌ای کتاب هر متقاضی با ارائه کارت ملی می‌توانست تا سقف 1.5 تا 2 میلیون ریال کتاب با تخفیف 20 درصد خریداری نماید و این امر مشوقی برای خرید کتاب و تقویت صنعت نشر نیز به شمار می‌رود.
  
 وی ادامه داد: در طرح‌های مذکور برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده شد.

صادقی‌نژاد اضافه کرد: با برگزاری چهار دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) طی سال ۱۳۹۹، در مجموع یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۳۹ نسخه کتاب به ارزش ۷۲۴ میلیارد ریال در کشور به فروش رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها