دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
انتظار داریم در دومین نمایشگاه مجازی کتاب نقایص برطرف شود

عضو هیات مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب را بعد از ماه رمضان زمان مناسب خواند اما انتظار داریم ضعف‌های نمایشگاه در بخش‌های مختلف برطرف شود و از مشارکت سایر مجموعه‌ها برای این رویداد بهره گرفته شود.

رفیع احمدجواهری مدیر انتشارات ابوعطا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به بایدها و نبایدهای دومین نمایشگاه مجازی کتاب عنوان کرد: من با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بعد از ماه رمضان موافق هستم اما انتظار دارم که ضعف‌های دوره اول نمایشگاه برطرف شود؛ زیرا تجربه اول را پشت سر گذاشتیم و در دوره دوم اشتبا‌ه‌ها باید کمتر باشد، یکی از مسائل جدی این است که برنامه و سایت پاسخگوی حجم مراجعه‌کننده نبود و در نمایشگاه دوم باید این ایراد رفع شود.
 
وی ادامه داد: در گام بعدی برای ارسال کتاب‌ها توسط شرکت ملی پست نیز باید تجدیدنظر شود زیرا پست نمی‌تواند این حجم کار را انجام دهد، به‌طوری که در نمایشگاه اول فشار روی دوش ناشران افتاد به طوری که گاهی برخی ناشران کتاب را دوباره برای خریدار ارسال کردند و پست هم قبول کرد که نرسانده و قرار شد کتاب را پیدا کند و به ناشر بازگرداند اما این روند باید اصلاح شود.
 
جواهری با بیان اینکه می‌توان برای سفارش‌های تهران غیر از پست از سایر روش‌های ارسال استفاده کرد، گفت: پیک‌های اینترنتی ارسال کالا اکنون تنوع زیادی دارند و می‌توان از آن‌ها برای ارسال کتاب‌ها در تهران استفاده کرد که با یک قرارداد می‌تواند محقق شود.
 
وی همچنین درباره لزوم بهره‌مندی از تجارب و مشورت سایر مجموعه‌ها در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز توضیح داد: می‌توان زمینه‌ای پیش‌بینی کرد برنامه نمایشگاه را یک شرکت خارج از موسسه خانه کتاب و ادبیات داستانی بنویسد و اجرای نمایشگاه و نظارت بر آن نیز توسط موسسه خانه کتاب و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران انجام شود.
 
جواهری در این زمینه یادآور شد: ترجیح من این است که اجرا توسط اتحادیه ناشران و کتابفروشان و نظارت توسط موسسه خانه کتاب باشد اما اگر موسسه می‌خواهد اجرا کند می‌تواند این بخش را انجام دهد و نظارت کار به عهده اتحادیه باشد.
 
وی با بیان اینکه اجرایی شدن سه مرحله نمایشگاه باید توسط سه مجموعه مستقل انجام شود، عنوان کرد: با توجه به استمرار بیماری کرونا ممکن است که برگزاری این نمایشگاه در قالب مجازی چندین نوبت اجرایی شود و در این میان ضروری است که یک برنامه‌ریزی منسجم برای بهتر برگزاری آن داشته باشیم زیرا تجربه نمایشگاه اول خوب بود و نمایشگاه دوم باید بهتر و بدون نقص‌تر برگزار شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها