شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
نویسنده اردبیلی دو کتاب جدید روانه بازار کرد

یعسوب محسنی، نویسنده اردبیلی که با مجموعه داستان «امیدوارم این داستان هیچ وقت به دست همسرم نیفتد» سال 99 را پشت سر گذاشت، در سال جدید با رمان «لطفاَ بیدارم نکن» مخاطبان خود را میزبانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، یعسوب محسنی، متولد 1353 در اردبیل است و مهندسی عمران و برنامه‌ریزی شهری را برای تحصیلات آکادمیک برگزیده و تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده است.
 
وی که از 14 سالگی می‌نویسد، درباره آثار منتشر شده خود می‌گوید: درمجموع هشت عنوان کتاب دارم که سه مجموعه داستان «این یا آن»، «آنا و آتا» و «امیدوارم این داستان هیچ وقت به دست همسرم نیفتد» را شامل می‌شوند و پنج رمان با عناوین «مربای انجیر»، «من آذر هستم»، «کلاغ‌ها هم بستنی می‌خورند»، «دود پراکنده» و «لطفاَ بیدارم نکن» که به تازگی منتشر شد.
 
عضو هیأت مؤسس خانه داستان اردبیل اضافه می‌کند: یک رمان 1100 صفحه‌ای هم به نام «خاطرات به هم ریخته پدر، پسر و من» مجوز گرفته و تا اواسط سال جاری در دو جلد چاپ می‌شود.
 
می‌پرسم: «کلاغ‌ها هم بستنی می‌خورند» نامزد جایزه جلال بود؟ پاسخ می‌دهد: بله؛ البته تا کنون در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده‌ام. من تا امروز فقط به نوشتن و خواندن پرداخته‌ام؛ این اثر هم به لطف دوستان از آرشیو خانه کتاب به بخش جایزه راه یافت.
 
وی که نخستین فرد تجلیلیِ سلسله مراسم «شبی با یک نویسنده» اردبیل بود، در این باره که در آثارش بیشتر به چه موضوعاتی می‌پردازد، می‌گوید: داستان‌هایی که می‌نویسم متفاوت هستند؛ اما در کل از کلیشه و تکرار و حرافی‌ها و زیاده‌گویی‌های معمول رمان‌ها به دورم.

 
محسنی درباره دو اثر جدید خود نیز اضافه می‌کند: «امیدوارم این داستان هیچ وقت به دست همسرم نیفتد»، کارهای پراکنده چند ساله‌ام بود که در این مجموعه گردآوری شد و موضوع بیشتر این داستان‌ها به هم بافتگی خیال و واقعیت است؛ یعنی مرزی بین سورئالیسم و رئالیسم. شاید یکی، دو داستان جادویی درآمده باشند، اما غایت فکرم چنین نبوده است و تکنیک روایی و نثر حاکم بر قصه، فرم منحصربه‌فردی را دنبال می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: توصیه می‌کنم رمان «لطفاً بیدارم نکن» خوانده شود؛ چون فکر می‌کنم هیچ لذتی بالاتر از این نیست که خواننده با خواندن سطر به سطر این رمان درگیر قصه‌ای متضاد، خواب‌هایی آشفته و رنج‌های یک نوجوان عاشق شود.
 
محسنی دستی هم در فیلمسازی دارد و در این باره می‌گوید: گواهی فیلمسازی دارم و تا کنون سه فیلم کوتاه در سینمای جوان رشت ساخته‌ام با نام‌های «پارکینگ مطلقا ممنوع»، «خانه‌ام گم شده است» و «چشم‌ها» که فیلمنامه همه آنها از مجموعه فیلمنامه‌های کوتاه خودم بود.
 
بر اساس همین گزارش، مجموعه داستان کوتاه «امیدوارم این داستان هیچ وقت به دست همسرم نیفتد» در 184 صفحه، با شمارگان 500 نسخه، در قطع رقعی شومیز، با قیمت 25 هزار تومان، از سوی نشر کوله‌پشتی تهران وارد بازار کتاب شد و «لطفاً بیدارم نکن» نیز با تلاش همین ناشر، در 160 صفحه، در قطع رقعی، با شمارگان 500 نسخه و قیمت 28 هزار تومان روی گیشه عرضه کتاب قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها