سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
ارائه خدمات در 50 کتابخانه عمومی زنجان تا اطلاع ثانوی مجازی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان زنجان، در 50 کتابخانه عمومی استان خدمات به صورت مجازی ارائه خواهد شد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: شیوع ویروس کرونا همه بخش‌های زندگی از جمله کتابخوانی را دربرگرفته و طی یک سال گذشته کتابخانه‌های عمومی در چند بازه زمانی تعطیل شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا، خدمات بیشتر به‌صورت غیرحضوری ارائه شده و کسانی که عضو کتابخانه‌ها هستند در فضای مجازی به کتاب‎های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و این موضوع باعث کاهش میزان مراجعه به کتابخانه‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های قبل با عادی شدن شرایط، کتابخانه‌های عمومی با کمتر از ظرفیت خود فعالیت داشتند، اضافه کرد: با قرمز شدن 3 شهرستان ابهر، زنجان و خرمدره کتابخانه‌های عمومی در این سه شهرستان تعطیل شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه تعداد کل کتابخانه‌های استان 98 باب است، اضافه کرد: کتابخانه‌های 3 شهر قرمز زنجان شامل 50 باب است که تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه ‌خدمات در سایر کتابخانه‌های عمومی استان متناسب با شرایط رنگ‌بندی‌های ابلاغی ارائه خواهد شد، افزود: برای مثال در شرایط قرمز فقط کتابداران در کتابخانه حضور داشته و بقیه فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ضدعفونی کردن محیط کتابخانه، رعایت فاصله در فضای کتابخانه، قفسه قرنطینه، لغو تجمعات، تمدید خودکار کارت‌های عضویت، لغو خدمات در بخش نابینایان و ناشنوایان، تب‌سنجی از مراجعان، خدمات مجازی و غیرحضوری و قرنطینه یک هفته‌ای کتاب‌های تحویل‌ گرفته از اعضا از جمله اقداماتی است که در رنگ‌بندی‌های مختلف کرونایی به صورت مشترک انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها