یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
وضعیت فعالیت کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی در پی شیوع گسترده کرونا

با اعلام وضعیت قرمز و نارنجی کرونا در برخی شهرهای آذربایجان غربی، وضعیت فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان مشخص و اعلام شد.

خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: با اعلام وضعیت قرمز و نارنجی در شهرستان‌های ارومیه، نقده، خوی، اشنویه، سردشت، بوکان، چالدران، ماکو، پلدشت و پیرانشهر توسط ستاد مبارزه با کرونا ارائه خدمات حضوری در  کتابخانه‌های عمومی این شهرستان‌ها تعطیل می‌باشد.
 
وی افزود: در شهرستان‌های با وضعیت زرد شامل تکاب، شاهین‌دژ، مهاباد، میاندوآب، سلماس، شوط و چایپاره کتابخانه‌های عمومی دایر خواهد بود.
 
معصومی ادامه داد: خدمات حضوری در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز  تعطیل بوده و فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی از جمله نشست‌های نقد و بررسی کتاب، برگزای محافل ادبی و برنامه‌های مناستبی و ... در بستر فضای مجازی ادامه خواهد داشت.
 
این مسئول همچنین با اشاره به ساعت فعالیت كتابخانه‌های عمومی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰، گفت: کتابخانه‌های دو شیفت؛ از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰، کتابخانه مرکزی استان از ساعت ۷:۳۰ الی ۲۱ و کتابخانه‌های تک شیفت و روستایی از ساعت ۸ الی ۱۴:۳۰  آماده ارائه خدمات به علاقمندان هستند.
 
وی بیان کرد: فعالیت کتابخانه‌های عمومی استان و ارائه خدمات حضوری بر اساس وضعیت هر شهرستان از نظر شیوع بیماری کرونا و ابلاغ ستاد مبارزه با کرونا است.

معصومی افزود: امانت منابع کتابخانه‌ای از کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، با اجرای طرح «کتاب پیک» و تماس با شماره‌های اعلام شده امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها