سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
تخصیص 3 میلیارد تومان برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی زنجان

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از پرداخت 3 میلیارد تومان برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهر خبر داد و گفت: طبق قانون شهرداری‌ها مکلف هستند، سالیانه نیم درصد از درآمدشان را به تجهیز کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند.

عباس راشاد در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان در خصوص نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی استان از محل درآمد شهرداری‌‌ها اظهار کرد: طبق قانون شهرداری‌ها مکلف هستند، سالیانه نیم درصد از درآمدشان را به تجهیز کتابخانه‌های عمومی اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری زنجان سالیانه نیم درصد از بودجه خود را به تجهیز کتابخانه‌های عمومی اختصاص می‌دهد، گفت: سال گذشته مبلغ پرداختی در این بخش 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: امسال هم مطابق بودجه‌بندی انجام شده مبلغ 3 میلیارد تومان از سوی شهرداری زنجان برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی اختصاص خواهد یافت.

راشاد با اشاره به اینکه هدف از کمک به کتابخانه‌های عمومی ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و ارتقای سطح مطالعه در جامعه است، بیان کرد: خوشبختانه وضعیت زنجان به لحاظ اماکن کتابخانه‌ای مطلوب است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه کتاب و فرهنگ، بسیار مهم هستند و حتی کشورهای پیشرفته دنیا نیز کتاب را حذف نکرده‌اند، تاکید کرد: باید اقدامات اجرایی برای فرهنگ‌سازی مطالعه انجام و طرح‌های عملیاتی ارائه شود که در این صورت اعتباری از محل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز تخصیص می‌یابد.

وی تصریح کرد: البته اختصاص بودجه به بخش فرهنگی محدود به بودجه کتابخانه‌های عمومی نبوده و امسال مبلغ قابل قبولی برای سازمان فرهنگی در نظر گرفته شده است که تقریبا دو و نیم برابر سال گذشته است.

بر اساس این گزارش، استان زنجان دارای 98 باب کتابخانه عمومی شامل 78 کتابخانه نهادی و 20 کتابخانه مشارکتی است.

در حال حاضر 8.5 درصد از جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هستند.این جمعیت بیش از 80 هزار نفر را شامل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها