یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
پدرم با کتاب‌سازی و کرامت‌سازی مقابله می‌کرد

مدیر مرکز بررسی‌های اسلامی و فرزند مرحوم سیدهادی خسروشاهی گفت: پدرم با کتاب‌سازی به‌شدت مقابله می‌کرد و با کرامت‌سازی مخالفت بود.

سیدمحمود خسروشاهی فرزند آیت‌الله خسروشاهی و مدیر مرکز بررسی‌های اسلامی در حاشیه برنامه بزرگداشت سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدهادی خسروشاهی که به‌صورت وبینار برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: از جمله خصوصیات استاد خسروشاهی جلوگیری از تحریف بود. وی در مسائلی که به تاریخ انقلاب مربوط بود، وارد میدان می‌شد و جلوی تحریف می‌ایستاد.
 
وی اضافه کرد: مرحوم خسروشاهی همیشه توصیه می‌کرد برای خوش‌آمد این گروه و آن گروه صحبت نکنید و جز راه حقیقت راه دیگری انتخاب نکنید.
 
سیدمحمود خسروشاهی با تاکید بر این نکته که استاد خسروشاهی اهل تملق نبود، تصریح کرد: ایشان اهل تعریف و تعارف نبود. از وی مقاله‌، سخنرانی یا برنامه‌ای که تعریف و تملق باشد، نداریم و مسائل را بسیار صریح و صادقانه بیان می‌کردند. همیشه تأکید می‌کردند برای بیان حقایق جایی برای احساسات نداریم و باید با صراحت واقعیت‌های تاریخی بیان شود.
 
مدیر مرکز بررسی‌های اسلامی با بیان اینکه مرحوم خسروشاهی علاوه بر اینکه معتقد به تقریب مذاهب اسلامی بود، معتقد به تقریب بین جریان‌های فکری و سیاسی و انقلابی هم بود، تصریح کرد: زنده‌یاد خسروشاهی فقط تقریب بین شیعه و اهل سنت را مد نظر نداشت، تقریب درون جامعه شیعه، تقریب جریانات حوزوی، متفکرین حوزه و دانشگاه، تقریب بین جریانات سیاسی انقلابی هم مدنظر ایشان بود.

وی به مقابله مرحوم خسروشاهی با کتاب‌سازی اشاره کرد و یادآور شد: استاد خسروشاهی با کتاب‌سازی به‌شدت مقابله می‌کرد و از طرفی با کرامت‌سازی هم مخالفت داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها