چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
امانت بیش از 2 هزار جلد کتاب امسال در ماکو

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو گفت: امسال اعضای کتابخانه‌های این شهرستان، ۲ هزار و ۴۴۵ جلد کتاب از 6 کتابخانه امانت گرفته‌اند.

صابر عبدالله‌پور، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو ، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه در این شهرستان از 6 کتابخانه شامل سه کتابخانه مشارکتی و سه کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است، گفت: در 12 ماهه سال‌ جاری  اعضای کتابخانه‌های این شهرستان، ۲ هزار و ۴۴۵ جلد کتاب امانت گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین در کتابخانه‌های شهرستان ماکو ۹۵ هزار و ۶۵۷ جلد کتاب با موضوع‌های مختلف و متنوع وجود دارد که ۲ هزار و ۳۵۹ جلد آن امسال به عناوین کتاب‌های این کتابخانه اضافه شده است.

این مسئول ادامه داد: تعداد اعضای این کتابخانه‌ها 4 هزار و ۶۳۲نفر است که از این تعداد، امسال ۳۰۰ نفر در این کتابخانه‌ها عضو شده‌اند و همچنین ۱۱ نفر از اعضای کتابخوان این شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی رتبه برتر کسب کردند.

عبدالله‌پور با بیان اینکه  امسال ۱۲۰نسخه کتاب نیز توسط  شهروندان به این کتابخانه ها اهدا شده است، گفت: کتابخانه‌های مشارکتی در ادارات و سازمان‌ها از جمله جمعیت هلال‌احمر ماکو، حوزه علمیه و زندان این شهرستان فعالیت می‌کند.


رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو بیان کرد: همچنین در این ایام کرونایی کتابخانه‌های شهرستان با برگزاری ۱۰۲ برنامه فرهنگی در فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دادند، که از جمله این برنامه‌ها برگزاری مسابقات کتابخوانی، قصه‌گویی، آموزش کاردستی، معرفی کتاب و برگزاری  ۲ جلسه انجمن کتابخانه‌‌ها بوده که مصوباتی مبنی بر توسعه فضای فرهنگی با شناسایی محل‌های دولتی بلااستفاده برای ایجاد کتابخانه در شهرها و روستاها صورت گرفت.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها