سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
600 جلد کتاب وقف مساجد و بقاع متبرکه زنجان شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از ثبت 2 وقف کتاب در زنجان خبر داد و گفت: هر یک از این وقف‌ها با اهدای 300 جلد کتاب از سوی دو واقف زنجانی انجام و با نیت استفاده از کتاب‌ها در مساجد و بقاع متبرکه صورت گرفته است.

محمدتقی فاتحی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه به همت، حمایت و برنامه‌های مستمر فرهنگی نیاز دارد که یکی از آنها وقف کتاب است، آن را از مهمترین و ارزشمندترین مصداق‌های سنت حسنه دانست و گفت: وقف کتاب از همان آغاز صدر اسلام به عنوان یک عمل خیر و سنّت نیکو و پسندیده در شماره صدقه جاریه و باقیات الصالحات به حساب می‌آمده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان کتاب را یکی از مهمترین ابزارهای رشد آگاهی و دانش عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی انجام شده وقف کتاب تا حدود زیادی در جامعه جا افتاده است.

فاتحی‌نژاد سپس از ثبت 2 دو وقف کتاب در زنجان خبر داد و گفت: هر یک از این وقف‌ها با اهدای 300 جلد کتاب از سوی دو واقف زنجانی انجام شده است که هدف از این کار استفاده از کتاب‌ها در مساجد و بقاع متبرکه عنوان شده است.

به گفته وی، این کتاب‌ها شامل کتاب‌های انقلابی، فرهنگی و مذهبی هستند که با توجه به موضوعیت آن‌ها در مساجد و بقاع متبرکه در دسترس قرار گرفتند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان به اجرای طرح دیگری در قالب وقف مشارکتی خبر داد و گفت: طرح ملی وقف مشارکتی قرآن کریم یکی از طرح‌هایی است که با هدف چاپ، نشر و توزیع قرآن در مناطق محروم، مساجد و زندان‌ها اجرا می‌شود.

فاتحی‌نژاد با بیان اینکه تعداد موقوفات قرآنی در استان زنجان اندک است، اضافه کرد: تعداد موقوفات شهرستان زنجان 477 مورد است که کمتر از 2 درصد آن در حوزه کتاب است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به اینکه برخی از خیرین در قالب نوسازی کتاب‌های قرآن مساجد و بقاع متبرکه فعالیت دارند، بیان کرد: این عمل خیر نیز از سوی خیرین و در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر و در ایام اعتکاف انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها