دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
330 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری رسید

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: 330 اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری رسیده است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: 330 اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری رسیده است که از این تعداد 30 اثر در قسمت بخش خارجی و بیش از 300 اثر در بخش داخلی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استان برگزار می‌شود، افزود: تا 10 اسفندماه سالجاری فرصت برای ارسال آثار تمدید شده بود و علاوه بر آثار ارسالی از داخل کشور، از کشورهای جمهوری آذربایجان، نخجوان، ترکیه، عراق و حتی کشورهای اروپایی مانند آلمان نیز آثاری ارسال شده است.

این مسئول ادامه داد: طی ۱۴ دوره گذشته به صورت حضوری شاهد رقابت شاعران ایرانی و کشورهای همسایه در این جشنواره بودیم، ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان، تصمیم بر برگزاری غیرحضوری این جشنواره گرفته شده و آثار از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی دریافت گردیده است.

وی  با بیان اینکه از پنج نفر شرکت‌کننده داخلی و سه شاعر خارجی در این جشنواره تجلیل خواهد شد، گفت: برپایی جشنواره‌هایی از این نوع، بهترین فرصت برای نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی است.

خدایاری فلسفه برگزاری این جشنواره را معرفی معارف اهل بیت (ع) و بیان عقاید، باورها، اخلاقیات و احکام آن‌ها در قالب‌های مختلف عنوان کرد و گفت: این جشنواره در قالب شعر سعی دارد با استفاده از ظرفیت‌های استان این مفاهیم را گسترش دهد و امسال در بخش ویژه هنر نماز به زبان ترکی آذری نیز آثار دریافت شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: این جشنواره با همکاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسامی آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود. 

وی اظهار کرد: هدایا، لوح تقدیر و تندیس برگزیدگان به آدرس آنان ارسال شده و همچنین آثار ارزشمند و قابل چاپ نیز در قالب کتابی با عنوان «گونش ضیافتی» به چاپ رسیده و به نفرات برگزیده ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها