یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
داوران مهرگان علم کار سختی پیش‌رو داشتند

به گفته مدیر جایزه مهرگان علم، داوران برای گزینش هفت کتاب و هفت تشکل نهایی، کار دشوارتری پیش‌رو داشتند، چرا که کتاب‌ها از سطح کیفی نزدیک به هم برخوردار بودند و تقریبا همه تشکل‌های انتخاب‌شده دارای عملکرد درخشان، مؤثر و قابل‌قبولی بودند.

علیرضا زرگر؛ مدیر جایزه مهرگان علم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره این دوره از جایزه گفت: داوران 18 ماه پیش کار خود را با بررسی 143 عنوان کتاب علمی- زیست‌محیطی، ارزیابی علمکرد 56 تشکل مردم‌نهاد و اثربخشیِ تلاش 12 شخصیت نامزد دریافت جایزه‌ «یک عمر تلاش» آغاز کردند. 14 کتاب، 14 تشکل زیست‌محیطی و پنج شخصیت در این دوره از جایزه مهرگان علم انتخاب شدند.
 
وی افزود: اما داوران برای گزینش هفت کتاب و هفت تشکل نهایی، کار دشوارتری پیش‌رو داشتند، چراکه کتاب‌ها از سطح کیفی نزدیک به هم برخوردار بودند و تقریبا همه تشکل‌های انتخاب‌شده نیز عملکرد درخشان، مؤثر و قابل‌قبولی داشتند. در نهایت این مرحله از انتخاب‌ها نیز انجام شد و نامزدهای نهایی سه بخش جایزه مهرگان علم مشخص شدند.
 
زرگر گفت: شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های 1398 و 1399 و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد، متعاقبا منتشر خواهد شد.
 
به گفته زرگر، همزمان با اعلام برگزیدگان، در همان روز برای بزرگداشت دو شخصیت تأثیرگذار محیط‌زیست ایران زنده‌یادان، اسکندر فیروز بنیان‌گذار سازمان محیط زیست و هنریک مجنونیان نویسنده، مترجم، پژوهشگر و استاد دانشگاه یادمانی مجازی برگزار خواهد شد.
 
اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی- زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGO)ها و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت 14 روز پنجشنبه چهاردهم اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم در کانال تلگرام جایزه مهرگان به نشانی https://t.me/mehreganprize_fa اعلام خواهد شد.
 
همچنین داوری این دوره‌ از جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی برعهده داشتند.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها