یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
مشارکت ۱۳ کتابفروشی استان بوشهر در طرح زمستانه ۹۹

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از مشارکت ۱۳ کتابفروشی استان در طرح زمستانه کتاب ۹۹ خبر داد.

آنیتا مظفری با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: این طرح از دیروز ۹ اسفند آغاز شده و تا شانزهم همین ماه همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌های استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: کتابخوانان و کتاب‌دوستان در این طرح می‌توانند با استفاده از تخفیف ۲۵ درصدی، کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کنند که در این دوره میزان تخفیف در مقایسه با دوره‌های قبل ۵ درصد افزایش یافته است. سقف مجاز خرید برای هر خریدار با استفاده از کد ملی، ۲۰۰ هزار تومان و میزان تخفیف دریافتی نیز ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در خصوص اهمیت طرح‌های فصلی کتاب توضیح داد: این طرح‌ها موجب رونق بازار نشر و بهبود وضعیت کلی کتاب می‌شوند و در افزایش فروش کتاب موثر هستند. خوشبختانه مخاطبان پیگیر طرح‌های فصلی هستند و در این میان، برخی از کتابفروشی‌ها نیز معمولا در کنار این طرح‌ها تخفيفات حداقلی به تخفیف اصلی اضافه می‌کنند که این موضوع مخاطبان کتاب را به خرید راغب‌تر می‌کند.
 

وی در خصوص مهم‌ترین اهداف طرح‌های فصلی کتاب مثل زمستانه کتاب، بهاره کتاب و... تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 94 با جهت هدفمند کردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد. البته هدف اصلی طرح‌های فصلی افزایش سرانه مطالعه و رونق صنعت چاپ و نشر، توزیع و فروش کتاب است.

مظفری در پایان یادآور شد: کتابفروشی‌ها حلقه مهم و موثر در چرخه نشر و توزیع کتاب هستند و طرح‌های فروش فصلی با تمرکز بر کتابفروشی‌ها موجب رونق فروش آن‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها