چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
بزرگداشت پروین اعتصامی در قم برگزار می‌شود

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از برگزاری چهار ویژه برنامه بزرگداشت پروین اعتصامی به‌صورت مجازی در اسفندماه جاری با همکاری محفل ادبی پروین خبر داد.

سجاد عمرانی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، با تبریک ایام ولادت حضرت علی (ع) با اشاره به بزرگداشت پروین اعتصامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: سلسله برنامه‌های ویژه بزرگداشت پروین اعتصامی با همکاری محفل ادبی پروین استان قم در اسفندماه سال 99 به صورت هفتگی برگزار می‌شود.
  
وی اضافه کرد: با توجه به نام‌گذاری محفل ادبی استان قم با عنوان پروین اعتصامی و در پیش بودن روز بزرگداشت این بانوی شاعره در 25 اسفندماه، برنامه‌هایی جهت تکریم و بزرگداشت پروین اعتصامی با همکاری محفل ادبی پروین برگزار خواهد کرد.
 
عمرانی به جانمایه اشعار پروین اعتصامی اشاره کرد و تاکید کرد: درونمایه اکثر اشعار پروین اخلاقی و تعلیمی است. اشعار مناظره‌گونه پروین سرشار از پندهای اخلاقی و نشان‌دهنده خفقان زمان وی است. در شعر پروین انتقاد و اعتراض از وضع موجود موج می‌زند؛ از این رو، گرامیداشت و احترام به این شخصیت ضروری است.
 
وی از برنامه‌ریزی چهار برنامه تا 25 اسفندماه روز بزرگداشت این بانوی شاعر خبر داد و گفت: برنامه‌ها و نشست‌های برنامه‌ریزی شده طیف متنوعی از مشاعره، نشست کتابخوان، جلسه شعرخوانی و تحلیل و بررسی اشعار پروین را شامل می‌شود که به صورت مجازی برگزاری خواهد شد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: محفل مشاعره نوجوانان در روز دوشنبه 4 اسفند ماه 1399 ساعت 11، نشست کتابخوان بانوان شاعر استان قم روز دوشنبه 11 اسفندماه 1399 ساعت 16، جلسه شعرخوانی اشعار پروین اعتصامی روز دوشنبه 18 اسفندماه 1399 ساعت 11 و جلسه تحلیل و بررسی اشعار پروین اعتصامی روز دوشنبه 25 اسفندماه 1399 ساعت 11 از جمله برنامه‌های این بزرگداشت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها