سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
اجرای طرح «پیک کتاب» در چهار کتابخانه زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان از آغاز اجرای طرح «پیک کتاب» به‌ صورت آزمایشی در این استان خبر داد و گفت: این طرح فعلا در چهار کتابخانه سهروردی، سیدافضل موسوی، حاج احمد مهدوی و استاد رضا روزبه، اجرا می‌شود.

امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در حال حاضر ۹۸ باب کتابخانه عمومی در استان مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابداران استان، گفت: با شیوع بیماری کرونا، خدمات کتابخانه‌های عمومی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ارائه می‌شود و فعالیت‌های فرهنگی-ترویجی کتابخانه‌ها در فضای مجازی ادامه دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: با هماهنگی ستاد کرونا کتابخانه‌های استان در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کرده و سالن‌های مطالعه کتابخانه‎ها نیز باز است، اما اغلب فعالیت‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه استقبال اعضا از اجرای برنامه‌های مجازی مطلوب بوده است، اضافه کرد: طبق آمار گرفته شده درصد مطالعه بعد از شیوع ویروس کرونا در بین مردم افزایش یافته و حتی تقاضا برای کتاب نیز بیشتر شده است.

وی در ادامه از آغاز اجرای طرح «پیک کتاب» در زنجان خبر داد و گفت: در این طرح که برای بعد از دوران کرونا برنامه‌ریزی شده به جای اینکه مردم به کتابخانه‌ها مراجعه کنند، ما کتاب را به مردم می‌رسانیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به شیوه اجرای طرح «پیک کتاب» افزود: در طرح «پیک کتاب» بعد از تماس شهروندان با کتابخانه‌ها بلافاصله رصد شده و کتاب‌ مورد نظر در منزل به فرد مورد نظر رسانده می‌شود و بعد از چند روز نیز تحویل گرفته می‌شود.

نیک‌بخش با تأکید بر اینکه در حال حاضر این طرح به‌ صورت آزمایشی در چهار کتابخانه، سهروردی، سیدافضل موسوی، حاج احمد مهدوی و استاد رضا روزبه اجرا می‌شود، اضافه کرد: همه اعضای کتابخانه‌ها در استان می‌توانند بعد از تماس با کتابخانه‌های مذکور و ثبت سفارش کتاب خود را در درب منزل تحویل بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های ارسالی برای اعضای کتابخانه‌ها ضدعفونی شده و همه پروتکل‌های بهداشتی نیز در این زمینه رعایت می‌شود، اضافه کرد: تحویل کتاب‌ها نیز دو هفته تا یک ماه بعد و با مراجعه پیک به منازل اعضا انجام می‌شود، یعنی در این مرحله هم نیاز به حضور اعضا در کتابخانه‌ها نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر این طرح تا پایان سال‌جاری به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در صورت استقبال در سال 1400 نیز اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها