یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
سروده‌های شاعر بوشهری در «جریان ساکت خانه» جان گرفت

مجموعه شعر «جریان ساکت خانه» سروده مریم هاشمی‌ تنگستانی، شاعر و نویسنده بوشهری به همت نشر «هلیله» راهی بازار کتاب شد.

سراینده این مجموعه‌ به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: مجموعه شعر «جریان ساکت خانه» اولین دفتر شعری من و نتیجه کشمکش روح و جسم و نوعی عصیان است که بین سال‌های ۹۳ تا ۹۹ سروده شده است. درحقیقت این مجموعه حاوی ٩٤ شعر كوتاه و بلند من و نوعی درون‌ریزی عمیق در مواجهه با زندگی است.

مریم هاشمی تنگستانی در ادامه با بیان اینکه موضوع شعرهای این دفتر بیشتر عاشقانه و تا حدودی اجتماعی هستند، افزود: البته به‌عنوان یک شاعر زن، جنسیتم در نوشته‌هایم تاثیر و نمود بسزایی دارد؛ چراکه شعر هر شاعر حاصل زندگی زیسته‌اش است و زن، نقطه عطف شعرهایم است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شعر زبان گویایی برای تجریبات زیسته و احساسات شماست؟، توضیح داد: تا حدودی بله؛ زیرا هنگامی که می‌نویسی یا شعری را خلق می‌کنی، از درون خالق کلمه‌هایی می‌شوی که عمق احساست را نشانه می‌گیرند، مثل نقاشی که رنگ‌ها را در بومت پخش می‌کند و اینجا کلمات است که جای تو زندگی می‌کنند.

این شاعر بوشهری در خصوص دلیل گرایش‌اش در شعر به قالب سپید، گفت: در دوران نوجوانی با شعر شاملو و فروغ، بزرگ شدم و زندگی کردم؛ به عقیده من، در شعر آزاد می‌توانی پرنده خیالت را تا آنجا که ذهنت یاری می‎کند، به پرواز درآوری؛ البته با توجه به تصویرسازی و زبان خاص شعر آزاد. به قول شاملو: «شعر سپید شاید رقصی است که به موسیقی احساس نیاز نمی‌کند».

مریم هاشمی تنگستانی معتقد است که جنوب و المان‌هایش در شعرش نمود و تاثیر پررنگی دارد؛ چراکه جنوب خودِ شعر است.

یادآوری می‌شود، مریم هاشمی تنگستانی متولد ۱۳۶۰ در تبريز و ساکن بوشهر است. وی دانش‌آموخته رشته ميكروبيولوژی در مقطع کارشناسی است و سرودن شعر را از ۱۶ سالگی آغاز کرده و طبع شعری خود را بیشتر در سبک نیمایی و آزاد آزموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها