شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
آغاز کار کتابخانه مجلس شورای اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شوراي اسلامي از امروز بازگشايي شد، اين كتابخانه از ساعت ٨ تا ١٥ خدمات امانت و مطالعه كتاب را به اعضاي خود ارائه خواهد كرد.

مجتبی عباسلو مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به بازگشايي كتابخانه از امروز (شنبه ٢٥) بهمن توضيح داد:  از امروز همه بخش‌هاي مختلف كتابخانه بازگشايي شده و هيچ محدوديتي براي بخش‌ها وجود ندارد و دسترسي مخاطبان به كتاب‌ها طبق روال قبل است؛ از پشت پيشخوان به كتابدار مركزي نام كتاب مورد نظر خود را مي‌گويند و پس از دريافت در سالن مطالعه مي‌توانند كتاب را بخوانند.

وي ادامه داد: بخشي نيز به كتابخانه ديجيتال اختصاص دارد كه اعضا مي‌توانند با انتخاب كتاب تصاوير اسكن شده كتاب را بر روي لوح فشرده دريافت كنند.

عباسلو با اشاره به ظرفيت سالن مطالعه با توجه به بحث فاصله‌گذاري اجتماعي توضيح داد: با توجه به اين موضوع ظرفيت ٥٠ نفر را در نظر گرفته ايم و اگر درخواست و تقاضا بيش از اين تعداد شد تمهيداتي مثل ثبت‌نام اينترنتي و درخواست حضوري را در نظر گرفته‌ايم.

وي همچنين درباره ضدعفوني محوطه و مجموعه نيز توضيح داد: اينكار به شكل روتين و روزانه توسط كادر خدماتي انجام مي‌شود همچنین در ورودي كتابخانه و سالن‌هاي مطالعه دستگاه‌هاي ضدعفوني قرار داده شده است و افراد بايد در بدو ورود دست‌هاي خود را ضدعفوني كنند و صندلي‌هاي سالن مطالعه نيز علامت‌گذاري شده است.
 
عباسلو درباره ضدعفوني كتاب‌ها نيز عنوان كرد: ٢ دستگاه جديد براي گندزدايي و ضدعفوني كتاب‌ها تهيه شده است كه اكنون براي ضدعفوني كتاب‌ها بخاطر ويروس كرونا نيز كاربرد دارد و پس از هر بار امانت کتاب‌ها ضدعفونی خواهند شد.

به گفته عباسلو، علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به سايت كتابخانه و ارسال ايميل منابع درخواستي خود را اعلام كنند و كارشناسان ما به درخواست آنها پاسخ خواهند داد.

وي ياداور شد: ساعت کار کتابخانه و مرکز اسناد مجلس از  8 الی 15 پیش‌بینی شده است و بعد از برطرف شدن مشکلات ناشی از ویروس کرونا این زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها