شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
شعرها و داستان‌های مربیان کانون پرورش فکری استان فارس منتشر شد

سروده‌ها و داستان‌های کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در دو کتاب با عناوین «رد پای گیلاس» و «قصه سیب» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، کتاب «رد پای گیلاس» مجموعه سروده‌های کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، به کوشش سعیدرضا کامرانی و همچنین «قصه سیب»، مجموعه داستان‌های کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، به کوشش کامرانی در قالب کتاب داستان منتشر شد.
 
سعیدرضا کامرانی، پیرامون کتاب مجموعه شعر «رد پای گیلاس» به خبرنگار ایبنا، گفت: شعر، تأثیر سخن و پیام را دو چندان می‌کند و بهتر به دل می‌نشیند؛ به همین خاطر است که در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. فرهنگ بسیاری از سرزمین‌ها با اشعار شاعرانشان عجین شده و تاریخ هر دیاری، با شعر، ادبیات و فرهنگ آن سرزمین همزاد و آمیخته شده است. زبان شعر آن‌قدر قدرتمند و تأثیرگذار است که بسیاری از پیامبران الهی، ائمه اطهار و بزرگان برای هدایت و راهنمایی مردم از این قالب هنری استفاده کرده‌اند.
 

 
وی افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربیان ادبی، هنری و فرهنگی از شعر به عنوان یکی از فعالیت‌های تأثیرگذار، برای تربیت، هدایت و پرورش کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنند. بنابراین ما نیز بر آن شدیم تا تعدادی از اشعار برگزیده همکاران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس را در کتابی با عنوان «رد پای گیلاس» در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال به چاپ برسانیم و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.
 
وی افزود: بر خود لازم می‌دانم از همکاران گرامی که با ارسال اشعارشان موجب پیدایش این کتاب شدند و بر غنای آن افزودند و همچنین همکاران بزرگوارم در آفرینش‌های ادبی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری استان فارس، شیرین بصیرنیا، دکتر سمیه آورند،‌هادی فردوسی و همه دست‌اندرکاران که در کمتر از یک ماه در جمع‌آوری، داوری، انتخاب، ویرایش و ... ما را یاری کردند و همچنین انتشارات نویسندگان پارس، تقدیر و تشکر کنم.

کامرانی ادامه داد: «رد پای گیلاس» مجموعه سروده‌های ۲۸ شاعر شاغل در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با ویراستاری شیرین بصیرنیا در ۱۴۰ صفحه در قطع رقعی در بهمن‌ماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شده است.
 
در همین حال، «قصه سیب»، مجموعه داستان‌های کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، به کوشش سعیدرضا کامرانی در قالب یک کتاب داستان منتشر شد.
 
کامرانی، پیرامون کتاب مجموعه داستان «قصه سیب » هم، گفت: قصه از قدمتی بسیار کهن برخوردار است که می‌توان تاریخ آن را با آفرینش انسان یکی دانست. قصه، قالبی بسیار فاخر است که پیام را به مخاطب، به بهترین روش منتقل می‌کند و تأثیرات آن را در وجود او، نهادینه و ماندگار می‌کند. قصه تنها برای پر کردن اوقات فراغت و سرگرمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ بلکه ابزار و رسانه‌ای است بی‌بدیل که برای تربیت همه، به‌ویژه کودکان و نوجوانان می‌توان از آن بهره‌های فراوان برد. با کمک قصه می‌توان کودکان را با محیط اطرافشان آشنا کرد، قدرت تفکر و تخیل آنان را گسترش داد و به رشد خلاقیت، شکوفایی استعداد، حس زیبایی‌شناسی، تقویت حافظه، عزت نفس، روحیۀ پرسشگری و مطالبه‌گری و درک حق و حقوقشان کمک شایانی کرد.
 

 
وی افزود: نوشتن داستان‌های خوب و قابل قبول، منوط به مطالعه، تمرین در نوشتن و توجه به حوادث و اتفاقات پیرامون است. در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکارانی هستند که در حیطه‌های فرهنگی، هنری و ادبی فعالیت دارند و هم‌زمان داستان نیز می‌نویسند. مرکز آفرینش‌های ادبی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برآن شد که نوشته‌های جدید همکاران سراسر استان را جمع‌آوری کرده و در کتابی با عنوان «قصة‌ سیب»، به چاپ برساند. داستان‌ها در دو بخش بزرگسال و کودک و نوجوان در این مجموعه گردآوری شده‌اند.
 
کامرانی تاکید کرد: امید که بتوانیم در سال‌های آتی نیز با ادامه روند چاپ آثار مربیان هنرمند و خوش ذوق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، ضمن تشویق به آفرینش اثر، در تولید محتوای مفید و فرهنگی، قدمی و قلمی برداریم. در این‌جا بر خود لازم می‌دانم که از کارشناسان آفرینش‌های ادبی معاونت فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، تقدیر و تشکر کنم.

یادآور می‌شود، «قصه سیب» مجموعه قصه‌های ۲۳ نویسنده شاغل در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به کوشش سعیدرضا کامرانی و با ویراستاری  دکتر سمیه آورند در ۲۶۰صفحه در قطع رقعی در بهمن ماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها