پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کتاب «پسرم حسین» روایت مادر شهید از فرزندش است

فاطمه دولتی نویسنده ادبیات داستانی، کتاب «پسرم حسین»  را یک کتاب روایی معرفی کرد و گفت: کتاب «پسرم حسین» روایت در هم تنیده دو نفره‌ یک شهید و یک مادر شهید است.

فاطمه دولتی، نویسنده ادبیات داستانی در حاشیه رونمایی از آخرین اثرش به نام «پسرم حسین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: شهید مالکی‌نژاد، مداح بوده است. در دوازده سالگی از طرف گروه سرود مدرسه دعوت به اردوی مشهد می‌شود، اما این شهید بزرگوار به‌جای اردوی مشهد، درخواست رفتن به منطقه دارند و این سرآغاز جبهه رفتن شهید مالکی‌نژاد با قد و قامت کوچکش را رقم می‌زند.
 
دولتی اضافه کرد: مادر شهید روضه خوان اهل‌بیت بوده‌اند و پدرشان با وجود اینکه کارگر بودند؛ اما منزلشان را مثل حسینیه برای مراسم‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌دادند و مجلس روضه و  آموزش قرآن همیشه برگزار بوده است.
 
این نویسنده بیان کرد: از آنجایی که شهید سن کمی داشته است و زمان اعزام به جبهه در تبلیغات گردان فعالیت کرده است، چندان خاطره رزم از او نداشتیم، از طرف دیگر وابستگی مادر و پسر به هم آن‌قدر زیاد بوده است که مادر محرم راز حسین بوده است و تمام حرف‌هاش را با مادرشان در میان گذاشته است. به همین خاطر تصمیم گرفتم کتاب را از دیدگاه مادر شهید بنویسم و درواقع این کتاب روایت مادر شهید مالکی‌نژاد از فرزندش است.
 

وی یادآور شد: کتاب «پسرم حسین» زندگی‌نامه‌ای نیست؛ بلکه روایت است. در واقع روایت در هم تنیده دو نفره‌ یک شهید و یک مادر شهید است.
 
این داستان‌نویس افزود: کتاب «پسرم حسین»، روایت دوازده روز از زندگی مادر شهید است‌‌‌‌‌‌‌‌. دوازده روزی که برای بازگشت حسین انتظار می‌کشد و  به مرور کل خاطرات زندگی خودش و حسین را روایت می‌کند. در پایان دوازده روز، با همان ویژگی‌ها و خصوصیاتی که خودش وعده داده بود پیکر حسین برمی‌گردد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها