دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کتابخانه عمومی ایثار و شهادت در مشهد همزمان با روز شهید افتتاح می‌شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از اجرای طرح‌های زیرساختی در حوزه کتابخانه‌ها همزمان با دهه فجر امسال با حمایت شهرداری مشهد خبر داد.

حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی گفت: در جلسه و دیدار اخیر با شهردار مشهد مقرر شد در دهه فجر سال جاری با حمایت شهرداری مشهد پروژه‌های مختلفی در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح شهر مشهد آغاز شود.
 
وی ادامه داد: عملیات اجرایی و احداث 10 کتابخانه عمومی ثابت و سیار در حاشیه شهر مشهد همزمان با دهه فجر با مساعدت شهرداری مشهد آغاز می‌شود.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی همچنین از راه‌اندازی دو کتابخانه عمومی در ایستگاه‌های شهید کاوه و شهید مفتح در متروی مشهد همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین دو کتابخانه عمومی در محله‌های وکیل‌آباد و اسماعیل‌آباد مشهد نیز در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.
 
سبزیان ادامه داد: برای نخستین بار در سطح کشور پیشخوان کتاب در ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد همزمان با دهه فجر آغاز بکار می‌کند.
 
وی همچنین از امضای صورت‌جلسه واگذاری 7 باب قرائتخانه شهرداری برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در جلسه‌ی دیدار با شهردار مشهد خبر داد و گفت: در مجتمع بزرگ فرهنگی تربیتی امام مهدی (عج) در منطقه رسالت مشهد نیز قرار است کتابخانه عمومی احداث کنیم.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی همچنین از راه‌اندازی کتابخانه عمومی ایثار و شهادت در مشهد خبر داد و گفت: با مساعدت شهرداری مشهد و اداره‌کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، قرار است کتابخانه عمومی ایثار و شهادت در 1500 مترمربع در محل باغ موزه دفاع مقدس مشهد واقع در بوستان کوه‌سنگی مشهد همزمان با 22 اسفند ماه روز شهید افتتاح شود.
 
سبزیان همچنین از همکاری و همراهی شهرداری مشهد در توسعه و ارتقای زیرساختهای فرهنگی به‌ویژه احداث کتابخانه‌های عمومی جدید به‌صورت سیار و ثابت در مشهد مقدس تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها