یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
اعضای هیات امنای تشکل‌های چاپ سراسر کشور انتخاب شدند

اعضای هیات امنای تشکل‌های چاپ سراسر کشور عصر روز گذشته در بیست و هفتمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران انتخاب شدند.

غلامرضا شجاع نمایده تشکل‌های چاپ سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نشست روز گذشته (شنبه ۱۳ دی) جمعی از روسا و نمایندگان تشکل‌های چاپ سراسر کشور در حاشیه نخستین روز نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران گفت: ۳۸ نفر از مدیران تشکل‌های چاپ استان‌هایی که امکان حضور در نمایشگاه داشتند دیروز در سالن صدف خلیج فارس دور هم جمع شدند و اعضای هیات امنای صنف چاپ تشکیل شد.
 
وی ادامه داد: در این جلسه گزارش کوتاهی از مسائلی که تاکنون توسط تشکل‌ پیگیری شده مطرح شد زیرا از سال ۱۳۹۴ با این عنوان مشول فعالیت هستیم و به دنبال این هستیم تا موضوعاتی مثل مشکلات مالیاتی، آیین‌نامه تاسیس چاپخانه‌ها و فعالیت صنعت چاپ زیرمجموعه وزارت ارشاد یا صمت را دنبال کنیم.
 
شجاع با اشاره به اقدام دیگری که در این نشست دنبال شد، توضیح داد: مساله مهمی که مطرح شد این بود که هیات امنای تشکل باید انتخاب می‌شدند تا نمایندگان قانونی صنف چاپ و بسته‌بندی در سراسر کشور  از طریق این هیات امنا مطالبات به حق صنعت را از مبادی مربوطه پیگیری کنند.
 
وی تاکید کرد: کشوری شدن تشکل یک اولویت برای ما بود تا تشکل به صورت فراکشوری فعالیت کند و در مجامع بین‌المللی به عنوان یک ‌NGO معتبر شناخته شود و به همین دلیل انتخاب هیات امنا برای ما یک ضرورت داشت.
 
شجاع با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه توضیح داد: ما از سه طریق می‌توانستیم این کار را انجام دهیم؛ یکی از طریق وزارت کشور است که الان به هیچ عنوان به هیچ نامی مجوز انجمن، سندیکا یا تشکل‌ نمی‌دهند، روش دوم پلیس امنیت بود تا بتوانیم مانند انجمن واردکنندگان صنعت چاپ از آن‌ها مجوز بگیریم اما چون مجوز امنیتی می‌شد برای فعالیت‌های بین‌المللی به مشکل برمی‌خوردیم.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: به پیشنهاد رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان کرمانشاه و عضو هیات رییس اتاق بازرگانی ایران قرار شد از طریق اتاق بازرگانی ایران مجوز خود را دنبال کنیم و هفت نفر هیات امنا به عنوان نمایندگان کل کشور پیگیر این موضوع باشند تا بتوانیم مطالبات این حوزه را در قالب یک فراکسیون در اتاق بازرگانی ایران دنبال کنیم.
 
بر همین اساس در پایان این نشست احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، علی مغانی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی، غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان، مجتبی معراج محمدی رییس اتحادیه لیتوگرافان، کیوان کاشفی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران کرمانشاه ، محمدعلی انصاری‌پور رییس اتحادیه چاپخانه‌داران اصفهان و مجتبی محمودیان رییس اتحادیه چاپخانه‌داران قم به عنوان اعضای هیات امنا انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها