سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
میزگرد مجازی «نشر الکترونیک؛ فرصت‌ها و تهدیدها» برگزار می‌شود

میزگرد مجازی «نشر الکترونیک؛ فرصت‌ها و تهدیدها» چهارشنبه ۳ دی ماه به همت انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی برگزار می‌شود.

مسعود پایدار، مسئول گروه آموزش انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از برگزاری میزگرد مجازی «نشر الکترونیک؛ فرصت‌ها و تهدیدها» چهارشنبه سوم دی‌ماه خبر داد و گفت: انسان برای زندگی و فردای بهتر به ارتقای آگاهی‌های خود می‌پردازد، کسب دانش‌ها و انتقال آن‌ها از سده‌های پیش با کتاب همراه بوده و این از لوازم پیشرفت او به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: در این میان، کتاب از میان نمی‌رود؛ از شکلی به شکل دیگر درمی‌آید و امروزه، موضوعات مهمی ذهن ناشران را در پاسخ به نیازهای در حال تغییر خوانندگان از طریق فن‌آوری‌های نوین به خود معطوف کرده و ذی‌نفعان تولید و فروش کتاب علاقه دارند بیش از پیش از این تغییرات آگاه شوند.
 
پایدار با اشاره به اقدامات گروه آموزش، پژوهش و توسعه انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی توضیح داد: این گروه در مسیر توجه به جدیدترین و مهم‌ترین شکل‌‌های ارائه کتاب، خدماتی به اعضای انجمن و عموم علاقه‌مندان کتاب و نشر عرضه می‌کند و مسائلی نظیر تولید و توزیع و فروش کتاب مکتوب به نحوی در ساخت و تولید کتاب الکترونیک و همچنین نحوه فروش و توزیع آن نیز مطرح است.
 
وی یادآور شد: هنوز می‌توان درباره فرهنگ خوانندگان کتاب چاپی سخن گفت، اما نباید از قابلیت‌های استفاده و آگاهی از کتاب‌ الکترونیکی غفلت کرد و پلتفرم‌های نشر الکترونیک، مدل‌های تجاری مناسب، هم در قالب خرده‌فروشیِ کتاب الکترونیکی و هم در قالب عمده‌فروشیِ آن، حفظ امنیت کتاب الکترونیکی، سامان‌دهی روابط تجاری ذی‌نفعان تولید و تجارت کتاب مسائلی هستند که میزگرد «نشر الکترونیک؛ فرصت‌ها و تهدیدها» در صدد پاسخگویی به آن‌هاست.
 
پایدار همچنین به میهمانان و سخنرانان این میزگرد اشاره کرد و افزود: در این میزگرد، پوپک فرزانه‌پور ناشر، مدرس دانشگاه و عضو شورای سیاست‌گذاری انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر در باره «کنسرسیوم ناشران و کتابخانه‌داران، اطلاعات و کتاب دیجیتال» سخن خواهد گفت.
 
به گفته وی، سایر شرکت‌کنندگان این میزگرد نیز محمدصادق افراسیابی دکترای سیاستگذاری فرهنگی و معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، ابوالقاسم خداوردی‌لو، مسئول ارتباط با بخش خصوصی معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی و علی محمدپور، دبیر مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان خواهند بود.
 
میزگرد مجازی «نشر الکترونیک؛ فرصت‌ها و تهدیدها» چهارشنبه سوم دی در ساعت ۱۵ تا ۱۷ از طریق لینک https://webinar24.ir/abup/ قابل دسترسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها