دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
آماده‌سازی 9 عنوان کتاب کودک برای ارائه در کنگره 3535 شهید استان زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: 100 عنوان کتاب برای ارائه در کنگره 3535 شهید استان زنجان در حال آماده‌سازی است که 9 عنوان آن سهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان است و تا سال 1400 آماده و رونمایی می‌شود.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه سال آینده کنگره بزرگ 3535 شهید زنجانی برگزار خواهد شد که در همین راستا کمیته‌های مختلفی در استان تشکیل شده است، گفت: مسئولیت کمیته کودک و نوجوانان و عضویت در کمیته تالیف و نشر کتاب از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این کنگره است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تصریح کرد: حداقل 100 عنوان کتاب برای کنگره 3535 شهید استان زنجان آماده‌سازی می‌شود که 9 عنوان آن بر عهده اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان است و تا ‌سال 1400 آماده و رونمایی می‌شود.

نوری ادامه داد: طبق جلسات برگزار شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان 9 کتاب تألیفی کانون شامل کتاب داستان کودک با سوژه بمباران، داستان کودک با سوژه شهید حمید احدی، داستان کودک با موضوع شهید رضا سلیمانی، داستان کودک با موضوع شهید میرزاعلی رستمخانی، داستان کودک با موضوع موضوع شهید ابراهیم اصغری، مجموعه شعر کودک و نوجوان، خاطره‌نگاری از همسر شهید ورقایی و مجموعه داستان‌های کوتاه با موضوع شهدای شاخص زنجان خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تصریح کرد: کار تألیف کتاب‌های کانون با همکاری نویسندگان و شعرای مطرح استانی و کشوری و اعضای انجمن ادبی سپیدار کانون پرورش فکری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای استان زنجان از اهداف اصلی این کنگره محسوب می‌شود، ادامه داد: برگزاری چنین برنامه‌هایی موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود و زمینه آشنایی جوانان و نسل‌های آینده جامعه را با شهدای گرانقدر استان فراهم می‌کند.

نوری فعالیت انتشارات کانون را حرکت به سمت تالیف بیشتر کتاب برای جامعه هدف خود (کودکان و نوجوانان) دانست و افزود: البته این کتاب‌ها در موضوعات مختلف منتشر می‌شود.

وی همچنین آماده‌سازی چند مجموعه شعر و داستان در حوزه‌ کودک و بزرگسال با محوریت دفاع مقدس خبر داد و گفت: همچنین به منظور افزایش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اخیرا نویسندگان در حوزه رمان نوجوان، رمان‌های مذهبی و رمان‌های طنز نیز تألیفاتی داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها