دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی یلدا در زنجان معرفی شدند

همزمان با شب یلدا، برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی یلدا در استان زنجان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، جشنواره مجازی یلدا در قالب محورهای شعر کلاسیک و نیمایی و داستان‌های مینیمال «۱۲» و «۵۰۰» کلمه‌ای به مناسبت آخرین یلدای قرن برگزار شد.

دبیر انجمن ادبی صراط زنجان در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: نخستین جشنواره مجازی یلدا حول محور «شب یلدا»، «آداب و رسوم شب یلدا» و «آخرین یلدای قرن» برگزار شد و هر شاعر و نویسنده می‌توانست در این جشنواره چهار اثر ( به صورت تجمیعی) ارسال کند.

حسن پاکزاد گفت: آخرین مهلت ارسال آثار تا 27 آذرماه بوده و مراسم معرفی برگزیدگان همزمان با شب یلدا به‌صورت مجازی برگزار شد.

دبیر انجمن ادبی صراط زنجان گفت: نخستین جشنواره شعر و داستان یلدا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و انجمن ادبی صراط برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال شاعران و نویسندگان از سراسر استان گفت: داوران جشنواره استاد علی داوودی از تهران در بخش شعر، استاد  جمشید عباسی از رشت در بخش داستان بودند.

پاکزاد با بیان اینکه طبق نظر داوردر بخش شعر کلاسیک مینا امیدی از زنجان، داریوش عزیزی از خرمدره و امیر سلیمانی از زنجان به ترتیب اول تا سوم شدند، گفت: در همین بخش، سهیلا طاووسی از زنجان، علی مرادخانی و شقایق حیدری از زنجان نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

دبیر انجمن ادبی صراط زنجان گفت: در بخش شعر سپید جشنواره نفر اول نداشته و امیرمحمد ندرلو از خدابنده و کاظم رستمی از زنجان به ترتیب دوم و سوم شدند و الهام خوشی نیز شایسته تقدیر شد.

وی افزود: در بخش داستان کوتاه نیز فاطمه آزادی، معصومه دین‎محمدی و سنا امینی از زنجان به ترتیب اول تا سوم و رحمت‌ خداکرمی از خدابنده و ماعده سلیمی از زنجان نفرات شایسته تقدیر بودند.

پاکزاد با بیان اینکه در بخش داستان مینی‌مال جشنواره نفر اول و دوم نداشته و علی کابلی از زنجان سوم شد، تصریح کرد: نفرات شایسته تقدیر در این بخش فیروز شاهی، فاطمه قربانی و بهزاد بیات‌فرد از زنجان و زهرا امیرلو از خدابنده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها