شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
خاطرات افسانه شعبان‌نژاد «از شنبه تا پنجشنبه»/ شعر سفارشی در راه است

افسانه شعبان‌نژاد از انتشار مجموعه‌ای 7 جلدی با عنوان «از شنبه تا پنجشنبه» برای خردسالان خبر داد و گفت: این کتاب‌ها کودکان را به خاطره‌نویسی تشویق می‌کنند.

افسانه شعبان‌نژاد درگفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین اثر منتشر شده‌اش با عنوان «از شنبه تا پنجشنبه» از سوی نشر لوپه‌تو گفت: «از شنبه تا پنجشنبه» مجموعه‌ای است شامل 7 جلد با عنوان‌های «خاطرات یک طناب»، «خاطرات یک تکه نان»، «خاطراتیک عروسک»، «خاطرات یک کتاب»، «خاطرات یک کلاه»، «خاطرات یک مداد» و «خاطرات یک میخ» برای گروه سنی خردسال و در راستای مجموعه‌ای است که چند سال پیش از من از سوی نشر غنچه منتشر شده بود.
 
این نویسنده و شاعر پیشکسوت در ادامه بیان کرد: این مجموعه شامل خاطرات خیلی کوتاهی است از وسایلی مانند کلاه، مداد، میخ، طناب، کتاب و ... که علاوه براینکه کودک را با شیء مورد نظر آشنا می‌کند او را با خاطره‌نویسی و روش آن آشنا می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه از اواخر دوره دبستان هر روز خاطراتش را در دفتری می‌نوشته و هنوز هم آن دفترها را نگه داشته، گفت: من این کار را از یکی از معلم‌هایمان یاد گرفته بودم و هرروز سعی می‌کردم خاطرات کوتاهی را در دفترم بنویسم. به نظر من با این کتاب‌ها می‌توان بچه‌ها را به سوی خاطره‌نویسی سوق داد و به آن‌ها یادآوری کرد که خاطرات، گنج‌های باارزشی هستند که بهتر است آن‌ها را در صندوقچه ‌قلب‌شان نگه دارند و دور نریزند.
 
 

خالق «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ» همچنین اظهار کرد: اگر کسی اهل نوشتن باشد یا استعداد نوشتن داشته باشد مسلما این کتاب‌ها خیلی در تقویت انگیزه او موثر خواهد بود. من کارهایی دارم که برمی‌گردد به خاطرات کودکی‌ام مانند مجموعه «فصل‌های کودکی» که قرار بود چهار فصل باشد که دوفصلش از سوی محراب قلم منتشر شد و خیلی با استقبال روبه‌رو شد. در این مجموعه نگاهی داشتم به خاطرات کودکی خودم و اطرافیانم. مطالعه این‌گونه کتاب‌ها برای بچه‌ها تمرینی است برای بهتر نوشتن و آشنایی با آنچه که در گذشته رخ داده است.
 
شعبان‌نژاد درباره آثار در دست انتشارش نیز توضیح داد: یک مجموعه شعر نوجوان دارم به نام «شعر سفارشی» که تصویرگری‌اش انجام شده و در نوبت چاپ است. مجموعه چهارجلدی هم برای خردسالان دارم که مریم یکتافر آن را تصویرگری کرده و در نوبت چاپ است.
 
مدیر نشر لوپه‌تو همچنین گفت: در نشر لوپه‌تو هم از 10 شاعر شامل طیبه شامانی، مریم هاشم‌پور، خاتون حسنی، افسون امینی، جعفر ابراهیمی شاهد، شاهده شفیعی، مریم زرنشان و خودم مجموعه شعر گرفته‌ایم که در مرحله تصویرگری است و احتمالا با عنوان کلی «شعرهای فندقی» منتشر خواهد شد.
 
افسانه شعبان‌نژاد، شاعر، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان، در سال 1342، در شهداد از توابع کرمان به دنیا آمد. وی فعالیت‌های هنری خود را در 18سالگی و با چاپ نخستین مجموعه داستان‌اش برای نوجوانان با نام «نه من نمی‌ترسم» آغاز کرد. شعبان‌نژاد آثار زیادی در زمینه شعر، قصه و رمان به چاپ رسانده كه از آن میان حدود 40 اثر توانسته‌اند جوایزی از جشنواره‌های مختلف هنری و ادبی دریافت كنند.
 
نشر لوپه‌تو، مجموعه «از شنبه تا پنجشنبه» را با تصویرگری فاطمه‌سادات تهامی با شمارگان هزار و 500 نسخه و  قیمت 12هزار تومان برای هرجلد منتشر کرده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها