چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
چاپخانه‌های بدون مجوز شناسایی می‌شوند

احمد ابوالحسنی از شناسایی بیش از ۲۰ واحد صنفی بدون مجوز خبر داد و گفت: بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ چاپخانه بدون مجوز اتحادیه چاپخانه‌داران تهران اکنون مشغول فعالیت هستند که در حال شناسایی آن‌هاییم.

احمد ابوالحسنی رییس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات اتحادیه در شناسایی واحدهای چاپ بدون مجوز گفت:‌ بازرس‌های اتحادیه اکنون در حال شناسایی و جمع آوری اطلاعات واحدهای چاپی بدون مجوز هستند و تاکنون حدود ۲۰ واحد شناسایی شده‌اند که برای آن‌ها اخطار پلمب ارسال شده و فرصت دادیم تا برای تکمیل پرونده خود و دریافت جواز اقدام کنند.
 
وی افزود: عدم دریافت جواز کسب از سوی اتحادیه آسیب‌های زیادی به همراه دارد زیرا وقتی زیرمجموعه اتحادیه چاپخانه‌داران تهران نباشند به راحتی می‌توانند هر کاری خواستند انجام دهند و علاوه بر این، از پرداخت یک‌سری هزینه‌ها که چاپخانه‌های با مجوز می‌پردازند (مثل مالیات) فرار می‌کنند.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه همه واحدهای صنفی و چاپخانه‌ها طبق قانون باید جواز داشته باشند، عنوان کرد: این واحدها در رقابتی ناعادلانه با چاپخانه‌های زیرپوشش اتحادیه به دلیل عدم پرداخت یکسری از هزینه‌ها، قیمت پایین‌تری به مشتریان می‌دهند و به اصطلاح قیمت‌شکنی می‌کنند تا بتوانند کار بیشتری از مشتری بگیرند.
 
وی تاکید کرد: از سوی دیگر گاهی این واحدها کار با کیفیتی تولید نمی‌کنند و مشتری که از کار ناراضی است اما نمی‌تواند به مرجعی برای شکایت مراجعه کند. به همین دلیل؛ بسیاری از این واحدها قابل شناسایی نیستند و ناشناس باقی می‌مانند.
 
ابوالحسنی با اشاره به حضور بازرس‌ها در محل‌های مختلف توضیح داد: بازرس‌های اتحادیه از طریق اطلاعاتی که هم‌صنفی‌ها و همکاران می‌دهند، همچنین فهرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه‌هایی که پروانه تاسیس چاپخانه دریافت کرده‌اند، نسبت به شناسایی این واحدها اقدام کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه در شهر تهران حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ چاپخانه بدون مجوز مشغول فعالیت است، گفت: ساماندهی و نظم واحدهای صنفی چاپ در شهر تهران از جمله اولویت‌های اتحادیه چاپخانه‌داران تهران است که به تهیه فهرست کاملی از فعالان و دست‌اندرکاران این صنعت در تهران منجر خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها