چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
تاکسی‌های خورموج ظرفیت تبدیل شدن به کتابخانه‌هایی سیار را دارند

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ۱۰۰ جلد کتاب به تاکسی بیسیم ۱۸۹۰ خورموج اهدا کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، با بیان اینکه اهدای کتاب یکی از اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان است که در مناسبت‌های مختلف در میان افراد جامعه، سازمان‌ها و نهادها اجرا می‌شود، گفت: رانندگان تاکسی روزانه با افراد و گروه‌های مختلفی به شکل فیزیکی در ارتباط هستند و می‌توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه پیرامونی خود ایفا کنند.

حمید زارعی تاکید کرد: آنها همچنین می‌توانند با شناسایی افراد کتابخوان و استعدادهای فرهنگی مشاوران خوبی برای نهادهای فرهنگی باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی یادآور شد: از هفته کتاب سال گذشته تاکنون بیش از 31 هزار جلد کتاب به ارزش 2 میلیارد و 495 میلیون و 500 هزار ریال به دستگاه‌های اجرایی، باشگاه‌های کتابخوانی، صنوف و مراکز فرهنگی و هنری شهرستان دشتی اهدا شده است.

زارعی با اشاره به اینکه در ادامه این مسیر 100 جلد کتاب به تاکسی بیسیم شهر خورموج اهدا شد، بیان کرد: با توجه به مخاطبان آژانس، این اقدام به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه و استفاده مطلوب از اوقات فراغت مسافران در فاصله رسیدن تا مقصدشان، انجام شده است.

وی تصریح کرد: تاکسی بیسیم ۱۸۹۰ تنها آژانس تلفنی شهر خورموج است و این حرکت می‌تواند باعث ایجاد کتابخانه‌ای سیار در شهر شود و باعث خرسندی است که اهمیت کتاب بین خانواده‌ها ترویج یافته و این مهم در صنوف و دیگر فعالیت‌ها با استقبال روبه‌رو شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در پایان گفت: حمایت و همکاری با طرح‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از برنامه‌های شاخصی است که این اداره در راستای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها