سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
بازار کتاب گلستان در مشهد بدون تغییر کاربری احیا می‌شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد تاکید کرد: هیچ‌گونه تغییر کاربری برای بازار کتاب گلستان در نظر گرفته نشده است و بعد از اتمام عملیات بهسازی، فعالیت‌ها در این مجموعه با موضوع فرهنگی و محوریت کتاب ازسرگرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، حدود یک سال پیش بود که رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد بعد از تخلیه بازار کتاب گلستان که پایگاهی فرهنگی برای اهالی کتاب در این شهر بود، وعده داد که این بازار و مجموعه فرهنگی آن بعد از اقدامات زیرسازی و مقاوم‌سازیِ بنا، مجدد با همکاری پژوهشکده ثامن فعالیت خود را در حوزه کتاب ادامه خواهد داد (اینجا).

حالا یک سال می‌گذرد و این وعده محقق نشده است. این در حالی است که چندی پیش (4 آذرماه 99)، حمیدرضا محروقی، رییس پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن که از آن به عنوان بهره‌بردار آینده «بازار کتاب گلستان» یاد شده بود، صراحتا به خبرنگار ایبنا گفت: هیچ صحبت نهایی با پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن برای ادامه کار نشده است.

در همین حال مهدی نعمتی خیرآبادی، رئیس اداره سرمایه‌گذاری‌های نوین معاونت اقتصادی شهرداری مشهد اخیرا عنوان کرده که کار فنی و مقاوم‌سازی مجموعه بازار گلستان شروع شده و کارهایی هم برای مرمت کانال آب در این مکان انجام شده است.

طبق اظهارات رئیس اداره سرمایه‌گذاری‌های نوین معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، عملیات روبنایی این مجموعه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

خبرنگار ایبنا برای پیگیری آخرین وضعیت عملیات بهسازیِ بازار کتاب گلستان با مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر، رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد و نیز معاون این سازمان تماس گرفت، اما به‌دلیل خودداری مسئولان یادشده از پاسخگویی، سوالات ایبنا در این رابطه، بی‌جواب ماند.

با این حال نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار ایبنا درباره سرانجام پروژه بازار کتاب گلستان، اظهار کرد: این موضوع در دستور کار سال گذشته کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد قرار داشت و از جمله پروژه‌هایی بود که از نظر اجرایی مطابق گفته کارشناسان به‌دلیل قرار گرفتن روی کال قره‌خان نیاز به مقاوم‌سازی داشته است.


رمضانعلی فیضی ادامه داد: با توجه به اینکه «بازارچه کتاب گلستان» در منطقه تاریخی و فرهنگی شهر قرار گرفته و بسیاری از شهروندان هنوز هم نام این بازار را با عنوان کتاب می‌شناسند، بعد از اتمام پروژه مقاوم‌سازی و کارهای زیربنایی ازسوی شهرداری، قطعا این بازار مجدد احیا شده و با همان کاربری فرهنگی‌ که برای آن در نظر گرفته شده است، به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اظهار بی‌اطلاعی از زمان پایان مراحل مقاوم‌سازی بازار کتاب گلستان، تاکید کرد: هر زمان پروژه مقاوم‌سازی به اتمام و تایید کارشناسان برسد، فعالیت‌ها در این مجموعه با موضوع فرهنگی و محوریت کتاب ازسرگرفته می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد تاکید کرد: هیچ‌گونه تغییر کاربری برای این فضا در نظر گرفته نشده است و بعد از اتمام کار عملیاتی دوباره شاهد حضور فعالان فرهنگی در این بازارچه خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها