شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
مجموعه‌داستان و مجموعه‌شعر «مکتب حاج قاسم» منتشر می‌شود

فاطمه نانی‌زاد خبر از چاپ دو کتاب شعر و داستان با موضوع «مکتب حاج قاسم» داد.

مدیر اجرایی نوزدهمین همایش سوختگان وصل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: سلسله‌ همایش‌های ادبی سوختگان وصل هر ساله با محوریت ادبیات مقاومت و پایداری و با موضوع خاصی برگزار می‌شود. موضوع امسال در ارتباط با سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی است. البته ما در سال 96 هم با توجه به مجاهدت‌های این سردار رشید، موضوع همایش را به حاج قاسم اختصاص دادیم که بسیار مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت و واقعا همایش «سلام سردار» بین تمام همایش‌های سوختگان وصل یک همایش ممتاز و ویژه بود.
 
وی ادامه داد: در سال 98 و زمانی که ما با داغ از دست دادن سردار مواجه شدیم، مشغول آماده‌سازی و برگزاری مراسم اختتامیه بودیم. همایشی که موضوع آن سید حسن نصرالله بود. شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله هر دو در یک جبهه یعنی مقاومت اسلامی همرزم  و همسنگر بودند؛ از این رو قصد داشتیم که در بخشی از مراسم اختتامیه دوره هجدهم به حاج قاسم بپردازیم که با توجه به بروز و شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، اختتامیه همایش برگزار نشد و از این رو ما موضوع همایش نوزدهم را به حاج قاسم اختصاص دادیم و برای آن عنوان «مکتب حاج قاسم» را انتخاب کردیم.
 
فاطمه نانی‌زاد در توضیح دلایل این نامگذاری گفت: نام و موضوع این دوره از همایش برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند ما باید به حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مکتب نگاه کنیم و این صحبت‌های حضرت آقا ما را بر آن داشت که عنوان این دوره را با توجه به این صحبت آقا انتخاب کنیم.
 
وی افزود: فراخوان جشنواره به صورت رسمی در پاییز امسال اعلام شد و ما در حال جمع‌آوری آثار علاقه‌مندان جشنواره ادبی سوختگان وصل هستیم. در حال حاضر دبیرخانه آماری را به ما ارائه نداده است؛ اما می‌دانم که استقبال خیلی خوبی صورت گرفته؛ چراکه موضوع این دوره یک موضوع ملی است و موضوعی است که مورد توجه بسیاری از شاعران و نویسندگان کشور است.
 
مدیر اجرایی نوزدهمین همایش سوختگان وصل در توضیح قالب‌های جشنواره و تعداد اثر ارسالی گفت: در بخش داستان، تنها قالب مجموعه داستان را داریم؛ اما در بخش شعر هیچ محدودیتی در قالب شعرهای ارسالی نداریم و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در هر قالبی که است برای ما ارسال کنند. البته این نکته را هم باید یادآور شوم که ما در همایش سوختگان وصل هیچ محدودیتی برای ارسال تعداد اثر نداریم و شرکت‌کنندگان می‌توانند، بدون محدودیت آثار خود را در دو قالب برای ما ارسال کنند.
 
نانی‌زاد با اشاره به انتشار دو کتاب از آثار برگزیده این دوره گفت: ما هر ساله در هر دو بخش داستان و شعر، از مجموع آثار برگزیده دو کتاب منتشر خواهیم کرد و امسال هم دست به چنین کاری خواهیم زد و یک مجموعه داستان و یک مجموعه شعر با موضوع مکتب حاج قاسم منتشر خواهیم کرد تا این آثار در دست علاقه‌مندان قرار بگیرد.
 
وی ادامه داد: علاقه‌مندان تا اول دی ماه فرصت دارند، آثار خود را برای دبیرخانه ارسال کنند. تمام تلاش ما این است که مراسم اختتامیه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در سالروز شهادت حاج قاسم برگزار شود. البته عمده کارها به صورت مجازی خواهد بود و آن اختتامیه‌ای که ما بخواهیم در سالنی بزرگ پذیرای عزیزان و علاقه‌مندان باشیم را نخواهیم داشت.
 
این نویسنده و شاعر در پایان در توضیح تعداد برگزیدگان هر بخش گفت: ما تعداد برگزیدگان را با توجه به مطلوبیت آثار انتخاب کردیم؛ مثلا از همان سال‌های اول در حوزه شعر 30 برگزیده داشتیم که این تعداد در برخی همایش‌ها به عدد 40 و در برخی نیز به عدد 20 رسیده است. در واقع همه چیز به کیفیت آثار رسیده به همایش بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها