دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
از 40 ناشر دارای مجوز استان زنجان فقط 25 واحد فعال هستند

به‌گفته یک مقام مسئول در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان، از 40 انتشاراتی دارای مجوز این استان فقط 25 انتشاراتی فعال هستند.

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به بسته‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه چاپ و نشر کتاب گفت: سالیانه مبلغ مشخصی برای خرید کتاب به صورت اختصاص یافته و ادارات کل ارشاد در استان‌ها نیز طبق همان نسبت به خرید اقدام می‌کنند.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از حمایت خرید کتاب‌های ناشران استان، اعتلای فرهنگ نوشتاری، ارتقای سطح دانش و فرهنگ عمومی و بهبود شرایط نویسندگان، مولفان و مترجمان در زمینه کتاب‌های ارزشمند و دارای مزیت‌های فرهنگی است، گفت: کتاب‌هایی که ارتباط موضوعی با مباحث ایران‌شناسی، تاریخ و ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته باشند و نیز آثار نوقلمان، از جمله کتاب‌هایی است که در اولویت خرید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند.

وی تصریح کرد: طبق آمار در استان زنجان، 40 انتشاراتی مجاز وجود دارد که از این تعداد فقط 25 انتشاراتی فعال است.

قاسمی یکی دیگر از فعالیت‌های این اداره کل در حمایت از فعالان حوزه کتاب را توزیع قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در بین موسسات، مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اعلام کرد و گفت: این اقدام سالانه انجام می‌شود که سهم امسال هم 3 هزار جلد بود.

رئیس واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های مهم اجرایی در استان طرح تعویض قرآن‌های فرسوده است که طی چند سال گذشته در ماه رمضان اجرایی شد، افزود: در اجرای طرح‌های قرآنی و طرح توزیع قرآن کریم از انتشارات استانی که اقدام به چاپ و نشر قرآن کریم کرده‌اند، حمایت می‌شود که امسال هم قرآن‌ها از یک انتشاراتی که نوپا بود، تهیه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها