دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
اجرای طرح «کتاب‌پیک» برای اعضای کتابخانه‌های آذربایجان غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: برای اولین‌بار طرح «کتاب‌پیک» ویژه اعضای کتابخانه‌‍‌های استان در چهار شهر ارومیه، بوکان، مهاباد و میاندوآب اجرا می‌‌‌شود.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: برای اولین‌بار طرح «کتاب‌پیک» ویژه اعضای کتابخانه‌‍‌های استان در در چهار شهر ارومیه، بوکان، مهاباد و میاندوآب اجرا می‌‌‌شود.
 
وی با بیان اینکه در این طرح، همکاران درخواست امانت کتاب  را طی تماس تلفنی دریافت خواهند کرد، افزود: منابع کتابخانه های عمومی از سایت www.samanpl.ir قابل جستجو است، و منابع درخواست شده با پیک و ‌با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تحویل اعضا داده می‌شود.
 
معصومی بیان کرد: علاقمندانجهت امانت کتاب با طرح پیک در ارومیه با شماره تلفن ۰۴۴۳۳۳۴۷۶۰۰ از ساعت ۹ تا ۱۳ می‌توانند تماس بگیرند و شماره تماس جهت امانت کتاب در شهرهای بوکان، میاندوآب و مهاباد به مراتب اعلام خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی  در ادامه سخنان خود گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت مجازی از جمله برنامه‌های اجرا شده در ایام کرونا بوده که با شرکت ۲۷ هزار نفر برگزار شد و نسبت به سال گذشته که با شرکت ۱۳ هزار نفر برگزار شده بود، رشد بیش از ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای فعالیتهای فرهنگی برای تکریم اعضای کتابخانه‌ها، عضویت اعضا به صورت خودکار تمدید شد تا نیاز به حضور علاقمندان در کتابخانه‌ها نباشد.

معصومی با بیان اینکه اگرچه کرونا آمار امانت کتاب را دستخوش تغییر قرار داده و حدود ۹۰ درصد کاهش داد، گفت: ولی در این راستا  اجرای فعالیتهای فرهنگی در فضای مجازی از جمله کانال بله، برگزاری نشستهای کتابخوانی،‌ نقد و بررسی کتاب و قصه گویی از دیگر برنامه‌های است که در دوران کرونا برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود اظهار کرد: 71 کتابخانه عمومی و ۲۴ کتابخانه عمومی مشارکتی با ۶۱ هزار نفر عضو دراستان فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها