دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
ضرورت حمایت دولت از کارگاه‌های صحافی

رییس اتحادیه صحافان گفت: دولت برای اینکه چراغ کارگاه‌های تولیدی خاموش نشود می‌تواند در هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی زمینه‌ای فراهم کند تا حق بیمه کارگران دریافت نشود تا کارفرمایان بتوانند با آرامش بیشتری کارگران خود را حفظ کنند.

جلیل غفاری‌رهبر رییس اتحادیه صحافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به کسادی و تعطیلی واحدهای صحافی طی ماه‌‌های اخیر گفت: به دلیل نبود عرضه و تقاضا در بازار و افت شدید سفارش‌ها از سوی ناشران و دیگر رسته‌های فرهنگی بخش زیادی از همکاران ما دچار رکود کاری شده و مجبور به تعطیلی واحدهای خود یا نیمه وقت کار کردن شده‌اند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا بر حجم مشکلاتی که پیش از این دست‌اندرکاران صنعت چاپ با آن درگیر بودند افزوده و متاسفانه اکنون رمق صحافان را برای ادامه کار گرفته است.
 
غفاری‌رهبر با بیان اینکه کار خیلی کم شده است، عنوان کرد: بسیاری از ناشران به دلیل اینکه بخش زیادی از کتاب‌های تولیدی‌شان از سال گذشته به دلیل عدم برگزاری نمایشگاه کتاب و پس از آن شیوع بیماری کرونا هنوز فروش نرفته سفارش جدید نمی‌دهند.
 
وی تاکید کرد: از سوی دیگر گرانی مواد اولیه مورد نیاز صحافان نیز دست به دست هم داده تا شرایط کار برای صحافان سخت و طاقت‌فرسا شود و حجم تولیدات و ساعت کاری آن‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد.
 
غفاری‌رهبر با بیان اینکه واحدهای تولیدی تلاش می‌کنند کارگران خود را حفظ کنند، گفت: پرداخت حقوق و حق بیمه کارگران این روزها فشار زیادی بر کارفرمایان و صاحبان کارگاه‌های صحافی وارد می‌آورد و برخی مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند اما بخش زیادی از صنف تلاش دارند که کارگران خود را نگه دارند تا وضعیت کسب و کار بهتر شود.
 
وی با اشاره به لزوم حمایت دولت از کارفرمایان بخش تولیدی کشور، افزود: دولت می‌تواند طی هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی زمینه‌ای فراهم کند تا حق بیمه کارگران در روزهایی که کارگاه‌ها به دلیل قرنطینه تعطیل هستند و فشار اقتصادی زیادی برای تولیدی‌ها است دریافت نشود تا کارفرمایان بتوانند با آرامش بیشتری کارگران خود را حفظ کنند.
 
غفاری‌رهبر در پایان خاطرنشان کرد: این روزها که به دلیل بیماری کرونا و کم‌کاری کارگاه‌های صحافی و سایر کارگاه‌های تولیدی روزگار سختی را می‌گذرانند وظیفه دولت است که از این گروه حمایت کند تا چراغ کارگاه‌ها خاموش نشود زیرا به دلیل نبود کار و و لزوم پرداخت حقوق کارگران خطر ورشکستگی برای آن‌ها وجود دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها