یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
رمان «اِلِنا» منتشر شد

رضا وحید، نویسنده جوان ساکن مشهد از انتشار اثر جدیدش بنام «اِلنا» در ۲۶۰ صفحه توسط انتشارات کتاب جمکران در قم خبر داد.  

رضا وحید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، درباره تِم محوری رمان تازه خود، گفت: رمان «اِلنا» در بستر اشاره به سفر «دحیه کلبی» سفیر ویژه پیامبر اسلام به روم اتفاق می‌افتد.

وی همچنین با بیان نکاتی درباره این شخصیت تاریخی در دوران صدر اسلام، عنوان کرد: دحیه بن خلیفه کلبی، معروف به دحیه کلبی، صحابی پیامبر (ص) است. وی پیش از جنگ بدر، اسلام آورد و در جنگ احد و نبردهای پس از آن حضور داشت. دحیه در سال ششم هجری، مأمور رساندن نامه پیامبر (ص) و ابلاغ رسالت ایشان به فرمانروای روم شرقی شد. همچنین وی مأمور رساندن نامه‌ای دیگر از پیامبر (ص) به اسقفی مسیحی شد. دحیه صورت زیبایی داشت و در برخی نقل‌ها آمده است که جبرئیل گاهی به صورت او بر پیامبر (ص) ظاهر می‌شد. دحیه کلبی پس از رحلت پیامبر (ص) به شام مهاجرت کرد و در روستای مِزّه سکونت گزید.

وحید گفت: این بار فضای تاریخی صدر اسلام و جامعه روم و عربستان را برای روایتی عاشقانه برگزیدم و فکر می‌کنم تباین ملموس فرهنگ‌ها، جذابیت داستان را بیشتر کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
مینوس سرش را پایین انداخت و به حصیر نگاه کرد. نمی‌دانست چگونه بگوید که دختر عمویش، همان جا که قرار بر ازدواجش داشت، از خانه‌اش گریخته است و نمی‌داند کجا و با چه کسی رفته است. دحیه گفت: اگر مایلی و تصور می‌کنی کاری از دست من برمی‌آید، بگو.
مینوس زبانش را در دهان چرخاند و گفت: نمی‌دانم چه بگویم. صدای کوبیده شدن در آمد. دحیه گفت: کیست؟
صدا گفت: ارباب! برایتان نوشیدنی آورده‌ام.
دحیه گفت: داخل بیا، در باز است.
صدا به نظر مینوس آشنا آمد، در این چند روز زن‌های زیادی را با اِلِنا اشتباه گرفته بود و وقتی مجبورشان کرده بود، روبنده خود را بالا بزنند، فهمیده بود اشتباه بدی کرده است. اکنون نیز ترسید به اشتباه صدای اِلِنا به گوشش آمده باشد.
اِلِنا با روبنده وارد حجره شد. مجمعه‌ای در دستش بود با دو پیاله نوشیدنی. مینوس و اِلِنا چشم در چشم هم دوختند. دست اِلِنا لرزید و مجمعه کج شد و پیاله‌ها بر زمین افتاد. دحیه با تعجب به آنها نگاه کرد. اِلِنا به طرف در رفت تا بگریزد. مینوس سریع برخاست و او را گرفت، گفت: اِلِنا! تویی؟
مینوس روبنده زن را بالا زد و سیلی محکمی به صورتش کوباند و او را روی زمین انداخت.
 
رضا وحید، نویسنده رمان «اِلِنا» متولد 1365 در شهر ورامین است اما از نوجوانی برای تحصیلات حوزوی به مشهد آمد و همچنان در جوار حرم حضرت رضا (ع) زندگی می‌کند. وی پیش از این کتاب‌های «نان خون» (مجموعه داستان‌های عاشورایی) را با انتشارات نیستان و «جایزه‌ تابستانی» را با انتشارات جمکران منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها