دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
جشنواره کتاب و رسانه میهمان صدا و سیما می‌شود/ احتمال افزایش نفرات برگزیده وجود دارد

امیدعلی مسعودی با اعلام خبر ثبت 885 اثر در سامانه نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه باز احتمال برگزاری اختتامیه این رویداد در سازمان صدا و سیما خبر داد.

امیدعلی مسعودی، دبیر نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره فرآیند داوری آثار ارسالی به جشنواره گفت: کار داوری از نخستین روز و همزمان با ارسال آثار آغاز شد. داوران براساس فرمتی که برایشان در نظر گرفته شده‌بود، آثار هر بخش را تا 100 امتیاز، رتبه‌بندی می‌کنند. البته برخی از داوران که در این دوره به جشنواره کتاب و رسانه اضافه شدند، در جریان فرآیند داوری نبودند که تلاش کردیم از طریق فیلم‌های آموزشی و گروه داوران سال گذشته، آن‌ها را در جریان داوری قرار بدهیم.
 
وی افزود: امیدواریم که تا پایان هفته جاری، داوری‌ها را به‌اتمام برسانیم. درحال حاضر 20 داور در بخش‌های اصلی و 5 داور در بخش شهروند-خبرنگار داریم که فرآیند داوری را انجام خواهند داد. البته با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا و عدم ارتباط با حضوری با داوران، اختلال اینترنت و مشکلاتی چون ارسال آثار بی‌ربط به جشنواره کتاب و رسانه در تلاش هستیم تا داوری آثار را تا پایان هفته و با دقت و صحت هرچه تمام به‌اتمام برسانیم.

مسعودی درباره مراسم پایانی چشنواره گفت: درصد آنیم که مراسم اعلام برگزیدگان را در سازمان صداوسیما برپا کنیم، اما اگر اینطور نشود، مراسم اختتامیه به هفته بعد موکول خواهد شد.
 
دبیر نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه درباره تعداد آثار ارسالی به جشنواره عنوان کرد: حدود 835 اثر در سایت ثبت شده و 50 اثر دیداری و شنیداری به‌صورت دستی برای ما ارسال شده‌است که باید پیاده‌سازی شود. درمجموع، 885 اثر به جشنواره رسیده‌است.
 
مسعودی ادامه داد: باتوجه به محدودیت در ارسال آثار از 9 اثر به 3 اثر، کمیت آثار کاهش پیدا کرد، چراکه در غیر این‌صورت باید 2655 اثر ارسال می‌شد که با این روند، کمیت آثار کاهش اما کیفیت آن افزایش یافت؛ چراکه خود خبرنگاران انتخاب‌های اصلی را انجام داده‌اند و فرآیند داوری از لحاظ کمیت آثار را آسان‌تر کرده‌اند.
 
وی در ادامه بیان کرد: جشنواره ملی کتاب‌ و رسانه از لحاظ اهمیت کمتر از جشنواره مطبوعات نیست و به‌دلیل اینکه بخش تخصصی مطبوعات است، ارزش و جایگاه بالایی دارد. اعتبار جشنواره کتاب و رسانه، دانشگاهی است و اکثر داوران نیز از استادان برتر دانشگاهی هستند؛ پس برگزیده‌شدن در آن برای خود اهالی رسانه نیز دارای اعتبار است.
 
مسعودی خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت بالای آثار ارسالی، انتخاب میان آن‌ها دشوار و کار داوران بسیار سخت است اما در تلاش هستیم که برترین آثار انتخاب شوند. امیدواریم که بتوانیم تعداد نفرات برگزیده اول تا سوم را افزایش بدهیم تا حقوقی از آثار با کیفیت ضایع نشود.
 
دبیر نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه در پایان گفت: آثاری که در جشنواره کتاب و رسانه حول محورهای نقد کتاب، معرفی کتاب و نقل کتاب ارسال شده‌است، فرهنگ کتابخوانی در جامعه را تقویت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها