یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
وضعیت سیاه کرونا در دامغان افتتاح یک کتابخانه روستایی را به تعویق انداخت

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان گفت: وضعیت سیاه شیوع کرونا در دامغان، افتتاح کتابخانه روستایی شهید طوسی روستای جزن را که ازجمله برنامه‌های شاخص هفته کتاب و کتابخوانی استان سمنان بود، به تعویق انداخت.

آزاده امینیان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های فرهنگی به‌مناسبت هفته کتاب توسط کتابداران در فضای مجازی برگزار می‌شود.

امینیان از برگزاری بیش از 80 عنوان برنامه با محوریت کتاب در این هفته خبر داد و گفت: برگزاری نشست‌های کتابخوان، قصه‌گویی، معرفی کتاب، تورهای مجازی کتابخانه‌گردی و مصاحبه با نویسندگان بومی شهرستان ازجمله برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: «محفل ادبی منوچهری دامغانی» و طرح «مقر کتاب» به‌ عنوان راهکاری برای ترویج فرهنگ مطالعه، نهضت مطالعه مفید و افزایش سرانه مطالعه کودکان، نوجوان و جوانان در شهرستان دامغان اجرا می‌شود.

امینیان ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقش بسزایی در اجرای طرح «مقر کتاب» دارند و برای اجرای این طرح باید از ظرفیت‌ها و تجربه‌های کتابداران این شهرستان استفاده شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان گفت: تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان آمادگی لازم برای اجرای این طرح را دارند و کتابداران می‌توانند با استفاده از تجربه‌ها و شناختی که از اعضای فعال در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی دارند، در جهت اجرای موفق این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: شناسایی مکان‌های مختلف فرهنگی در سطح شهر و خریداری کتاب توسط خیران و قرار دادن در این مکان‌ها برای استفاده شهروندان، برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی، نقد و بررسی کتاب از دیگر اهداف اجرای طرح «مقر کتاب» است.

آزاده امینیان تصریح‌ کرد: به دلیل مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا در سمنان و وضعیت سیاه شیوع کرونا در دامغان افتتاح کتابخانه روستایی شهید طوسی روستای جزن که از جمله برنامه‌های شاخص هفته کتاب و کتابخوانی استان سمنان بود، به تعویق افتاد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی دامغان اظهار داشت: مسابقه «عکس‌نوشت» با موضوع کتاب با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان از جمله برنامه‌های هفته کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها