جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
مشارکت ۱۱ کتابفروشی استان سمنان در طرح پاییزه کتاب

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری طرح «پائیزه کتاب 99» همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: 11 کتابفروشی استان سمنان در این طرح ثبت‌نام کردند و مشارکت می‌کنند.

 ابوالفضل صادقی‌نژاد؛ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، با اشاره به اینکه برداشتن هر گامی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی در مسیر تعالی فرهنگ جامعه به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های مختلفی مانند طرح‌های فصلی و یا هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گام‌هایی به‌شمار می‌روند که هدفشان از یک‌سو تلاش برای رشد سرانه مطالعه در کشور و از سوی دیگر، همراهی هرچه بیشتر نسل‌های مختلف جامعه با یار مهربان است.

وی با بیان اینکه در شهرهای مختلف استان سمنان، 11 کتابفروشی برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار ۲۵ درصد افزایش یافته است.

صادقی‌نژاد ضمن بیان اینکه طرح «پائیزه کتاب 99» از 24 آبان‌ماه آغاز و تا 30 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، گفت: با افزایش سقف خرید در این دوره، هر خریدار می‌تواند تا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان کتاب خریداری نماید.
 
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بیان کرد: همه‌گیری ویروس کووید 19 باعث آسیب به کتابفروشان و ناشران شده و امیدواریم اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های با صرف هزینه کمتر، کمک کند.

وی ادامه داد: در طرح «تابستانه کتاب 99» در استان سمنان نیز 11 کتابفروشی مشارکت داشتند و در آن بیش از یک میلیارد و 941 میلیون ریال کتاب به دوستداران کتاب و مطالعه عرضه شد.
 
صادقی‌نژاد گفت: طی چند سال اخیر، برگزاری طرح‌های فصلی باعث ارتقای کمی و کیفی اقتصاد نشر و افزایش سرانه مطالعه در جامعه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها