شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
برنامه‌های هفته کتاب استان قم تشریح شد

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، نقد و بررسی چندین عنوان کتاب در فضای مجازی، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی و خرید کتاب از ناشران را از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان قم برشمرد.

روح‌الله کریمی رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خبرنگار گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: 24 لغایت 30 آبان تحت عنوان هفته کتاب جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده و هر ساله برنامه‌های متنوعی در این خصوص برگزار می‌شود که در سال 1399 و با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی این برنامه‌ها با توجه به همین شیوه‌نامه‌ها برگزار خواهد شد.
 
کریمی به برنامه‌های هفته کتاب سال 1399 در این اداره کل با محوریت شعار «دانایی؛ مانایی» اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های ما شامل نقد و بررسی چندین کتاب در فضای مجازی، برگزاری نشست ادبی با انجمن‌های ادبی استان به‌صورت مجازی، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی در بستر فضاس مجازی و معرفی کتاب‌های چاپ اول استان است.
 
رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: از جمله برنامه‌های دیگر اداره کل اهدای کتاب به مراکز فرهنگی و ارگان‌های استان، خرید کتاب  از ناشران استان جهت اهدا، دیدار با ائمه جماعات بخش‌های استان در راستای ترویج کتاب و فعالیت‌های کتابخوانی، اهدای کتاب به مناطق روستایی استان، اهدا و تجهیز کتابخانه‌های استان، اهدای کتاب به کودکان کار و مناطق محروم استان و کتابگردی در کتابفروشی‌های استان به همراه مدیران استانی است.
 
این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان قم رونمایی از چندین کتاب با موضوع دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
کریمی در پایان میزان مشارکت کتاب‌فروشی‌های استان قم را در طرح پاییزه کتاب را 70 کتاب‌فروشی‌ عنوان کرد و گفت: قم با مشارکت ۷۰ کتاب‌فروشی در طرح پاییزه کتاب بعد از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان‌رضوی در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها