چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
رونمایی از۱۱۴ عنوان کتاب نویسندگان نوجوان همزمان با هفته کتاب

آیین رونمایی از ۱۱۴ عنوان کتاب نویسندگان نوجوان دهه‌های ۷۰ و ۸۰ همزمان با برنامه‌های هفته کتاب یکشنبه ۲۵ آبان برگزار می‌شود.

امین آصفی مدیرمسوول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به فعالیت گروه ناشران و نویسندگان جوان گفت: قرار است به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اولین آیین رونمایی از 114 عنوان کتاب‏های نویسندگان نوجوان دهه‏های ۷۰ و ۸۰ در حوزه‌های مختلف آموزشی کودک، علمی، هنری و مذهبی برگزار شود.
 
وی ادامه داد: برگزاری این آیین با حضور مجازی تعدادی از نویسندگان، ناشران و مسئولان کشوری و با مشارکت شهرداری تهران،  نشر رزا، نشر پایگاه فرهنگ و نشر قلم علم پیش‌بینی شده است.
 
آصفی با توضیح درباره گروه ناشران و نویسندگان جوان عنوان کرد: در این گروه جمعی از نویسندگان دهه ۷۰ تا ۹۰  حضور دارند که اولین کتاب‌های خود را در سن جوانی و نوجوانی نوشتند و در واقع این برنامه یک جشن تالیف و رونمایی از آثار آن‌ها است  که برگزار می‌شود.
 
وی یادآور شد: انجمن فرهنگی ناشران و نویسندگان جوان که پیرامون ترغیب و حمایت از نویسندگان جوان در کل کشور فعالیت‏های مفید و گسترده‏ای دارد، تاکنون توانسته صدها کتاب به تألیف نوجوانان، جوانان و دانشجویان با حمایت مادی و معنوی خیران و سازمان‏های مختلف به چاپ و تولید برساند.
 
آصفی با تاکید بر لزوم حمایت از نویسندگان جوان توضیح داد: در این انجمن گروهی را معرفی می‌کنیم که باید از آنها به‌عنوان استعدادهای جدید نویسندگی نام ببریم و این روزها که برنامه مسابقات کشف استعداد در دنیا مد شده است در حقیقت ما در حال کشف استعدادهای نویسندگی در کشور هستیم زیر بر این باوریم که افزیش مؤلفان جوان به افزایش سرانه مطالعه در کشور کمک خواهد کرد.
 
به گفته وی، این کار ابتدا در مدرسه شهید عموییان انجام شد، اما علاقه دانش‌آموزان و حمایت اولیا و تلاش مربیان سبب شد تا طرح را در کل کشور، اجرایی کنیم و اکنون با برگزاری کلاس‌های آموزش نویسندگی و حمات مالی برای چاپ آثار نویسندگان نوجوان در بیشتر مدارس شهر تهران در حال اجرا است.
 
آیین رونمایی از ۱۱۴ عنوان کتاب نویسندگان نوجوان دهه‌های ۷۰ و ۸۰  یکشنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۶ به صورت آنلاین در دفتر انجمن ناشران آموزشی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها