یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کرونا، روند برگزاری روز کتابگردی را تغییر داد/ کتابگردی مهمان منازل مردم می‌شود

کاظمی بیان کرد: کتاب و امر کتابخوانی در روز کتابگردی بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب با توجه به شیوع کرونا برخلاف سال‌های گذشته در کتاب‌فروشی‌ها صورت نخواهد گرفت و این‌بار برنامه‌های روز کتاب‌گردی در منازل مردم جاری خواهد بود.

مهرشاد کاظمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برنامه روز کتابگردی بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب عنوان کرد: جلسه روز کتابگردی پنج‌شنبه هفته گذشته با حضور نمایندگانی از اتحادیه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان شهرداری، شورای شهر و دیگر نهادها برگزار شد تا تصمیم مشخصی برای برنامه روز کتابگردی تهران با توجه به شیوع کرونا و ابلاغیه سازمان مقابله با کرونا گرفته شود.
 
کاظمی بیان کرد: هرساله روز کتابگردی از مردم دعوت می‌شد که در کتاب‌فروشی‌های محلات خود حضور پیدا کنند، اما امسال به‌واسطه شیوع کرونا تصمیم بر آن شد که کتاب را به منازل مردم ببریم و بر این اساس نیز گفت‌وگوهایی برای همکاری میان شرکت پست و بخش حمل‌و نقلی کمک‌کننده در این زمینه درحال انجام است تا مردم بتوانند کتاب‌های خود را با تخفیف‌های درنظر گرفته‌شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان شهرداری در روز کتابگردی سفارش داده و به‌صورت رایگان دریافت کنند.
 
به گفته وی، این تصمیم درحال حاضر برای روز اصلی کتابگردی درنظر گرفته شده‌است، اما جزئیات این طرح و اینکه مدت زمان آن افزایش پیدا خواهد کرد یا نه، در جلسه پیش‌رو در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مشخص خواهد شد.
 
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران همچنین درباره بارگذاری مکان و نقشه کتاب‌فروشی‌ها بر پلت‌فرم نقشه شهرداری گفت: در این‌راستا، صرفا نقشه برخی از کتاب‌فروشی‌های منطقه 2 تهران بر پلتفرم نقشه شهرداری انجام شده‌است، و دیگر کتاب‌فروشی‌های مناطق 22گانه تهران در این پلت‌فرم بارگذاری نشده‌اند. البته پیگیری بارگذاری نقشه کتاب‌فروشی‌ها با همکاری سازمان فناوری شهرداری تهران درحال انجام است تا مکان تمامی کتاب‌فروشی‌ها بر نقشه شهرداری ثبت شود.
 
وی افزود: البته شرایط کرونا نیز بر این امر تاثیرگذار بوده‌است اما با این وجود کارهای مربوطه درحال انجام است و امیدواریم که اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان نیز همکاری‌های لازم را انجام بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها