یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
پیمانکار پروژه راسته کتاب با توجه به افزایش قیمت‌ها مردد است

شهردار منطقه 6 تهران گفت: «پروژه ایجاد راسته کتاب بلافاصله پس از اتمام کار راسته صنایع دستی آغاز خواهد شد.» اگرچه به گفته او، پیمانکار هنوز مردد است.

تورج فرهادی، شهردار منطقه 6 تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره ایجاد راسته کتاب‌فروشان تهران گفت: پروژه راسته کتاب با راسته صنایع دستی برای شهرداری منطقه 6 و 11 تهران به‌صورت یک‌جا تعریف شده‌است. خوشبختانه در مناقصه‌ای که انجام شد، پیمانکار صنایع دستی مشخص شد که پروژه راسته کتاب را هم در امتداد راسته صنایع‌دستی انجام خواهد داد.
 
وی افزود: ایجاد راسته کتاب و صنایع‌دستی از برنامه‌های اصلی شهرداری در سال جاری است و تمایل داریم که این پروژه هرچه‌ سریع‌تر انجام شود. نکته مورد توجه این است که شرایط اقتصادی موجود با توجه به تغییر قیمت‌ها، پیمانکاران را در اجرای پروژه‌ها مردد کرده‌است، چراکه نمی‌دانند در آینده نزدیک چه اتفاقاتی بر قیمت‌هایی که با شهرداری قرارداد بسته‌اند، خواهد افتاد و این مسأله کمی ایجاد مشکل کرده‌است.
 
شهردار منطقه 6 تهران عنوان کرد: طی آخرین گفت‌وگویی که با پیمانکار پروژه انجام شد، درباره اجرای کار و بحث اقتصادی به پیمانکار دلگرمی‌ دادیم و او نیز مقید شد که با تجهیز کارگاه، پروژه راسته صنایع دستی را آغاز کند. تا پایان هفته کار خیابان استاد نجات‌اللهی و راسته صنایع دستی آغاز خواهد شد و در امتداد آن راسته کتاب‌فروشان نیز آغاز می‌شود.
 
به گفته فرهادی، پروژه ایجاد راسته کتاب بلافاصله پس از اتمام کار راسته صنایع دستی آغاز خواهد شد اما تا پایان سال به‌ اتمام نخواهد رسید.
 
رونمایی از سردیس و نام‌گذاری خیابان‌ها به‌نام اهالی فرهنگ و ادب ادامه دارد
وی در ادامه درباره پیشنهاد نام‌گذاری و رونمایی از سردیس دیگر بزرگان فرهنگ و ادب در منطقه 6 به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: منطقه 6 تهران، منطقه فرهنگی است و علی‌رغم اینکه جمعیت ساکن کمی داشته، اما جمعیت شناور بسیاری دارد که بیش از 5برابر جمعیت ساکن آن است.
 
شهردار منطقه 6 تهران خاطرنشان کرد: این منطقه، با توجه به وجود مراکز علمی و فرهنگی بسیار بزرگی که جایگاه ملی و بین‌المللی دارند، موجب شده تا مفاخر بزرگی در این مناطق حضور داشته‌باشند که باید این شخصیت‌های فرهنگی و علمی مورد توجه عموم مردم و مدیران شهری قرار بگیرند تا همگان بدانند که این کشور علی‌رغم مشکلات و کمبودها، چه انسان‌های فرهیخته و بزرگی دارد که می‌توان به آن‌ها افتخار کرد و این شخصیت‌ها می‌توانند الگو پیشرفت آینده جامعه باشند.
 
فرهادی ادامه داد: رونمایی از سردیس و نام‌گذاری خیابان‌ها به نام اهالی فرهنگ و علم کار بسیار پسندیده‌ای است که شورای شهر تهران نیز به این موضوع اهتمام کرده‌است. تاکنون بیشتر نام‌گذاری‌هایی که در این منطقه صورت گرفته‌ از شخصیت‌های فرهنگی و علمی کشور بوده‌است و این کار تقریبا یک شکل روتین پیدا کرده و ماهی یک‌بار یک نام‌گذاری برای گذرهای مختلف داشته‌ایم. اخیرا نیز تلاش می‌کنیم که یاد، خاطره و روحیه مفاخر علمی، فرهنگی و هنری خود را در جامعه زنده نگه‌داریم.
 
وی در پایان گفت: هفته گذشته نیز از سردیس 22 نفر از هنرمندان فاخر کشور در پارک هنرمندان رونمایی کردیم که بسیار هم مورد توجه قرار گرفت و تلاش می‌کنیم که این نهضت را ادامه بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها