چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
وقف قرآن نفیس 400 ساله توسط خیّر مهابادی

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: یک جلد قرآن نفیس با بیش از ۴۰۰ سال قدمت توسط یکی از خیّران مهابادی، وقف کتابخانه این شهرستان شد.

چیا قادری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: «محمدسلیم عباسی» اهداکننده این نسخه نفیس از قرآن کریم است و هدف از این کار را حفظ کتب تاریخی و ترویج فرهنگ به اشتراک‌گذاری نسخه‌های نایاب خطی در راستای استفاده کارشناسان و پژوهشگران و کمک به غنای هرچه بیشتر مخازن کتب خطی استان، عنوان کرده است.

وی افزود: وقف کتاب یکی از مهمترین و ارزشمندترین مصداق‌های سنت حسنه وقف است؛ با وقف و اهدای این کتاب به کتابخانه‌ها امکان ماندگاری و حفظ آن برای سالیان متمادی فراهم می‌شود.

قادری بیان کرد: با این اقدام ضمن حفظ کتاب‌های تاریخی و ترویج فرهنگ به اشتراک‌گذاری نسخه‌های نایاب خطی در راستای استفاده کارشناسان و پژوهشگران، به غنای هرچه بیشتر مخازن کتب خطی استان نیز کمک شایانی می‌شود.
 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم‌ اکنون بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب در سه کتابخانه عمومی مهاباد وجود دارد، افزود: با این وجود کتابخانه‌های عمومی شهرستان، نیازمند منابع جدید است و امیدواریم با  اجرای این پویش، منابع کتابخانه‌های عمومی مهاباد غنی‌تر شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد گفت: ترویج فرهنگ مطالعه به‌همت، حمایت و برنامه‌های مستمر فرهنگی نیاز دارد که یکی از آنها وقف کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها