شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
تجهیز 100 کتابخانه بیمارستانی در هفته کتاب

برگزاری سومین همایش ملی حقوق نشر و اجرای طرح «کتاب، نوید سلامتی» با هدف تجهیز کتابخانه بیمارستان‌ها از جمله برنامه‌های انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

سید عباس حسینی‌نیک مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این انجمن در بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: این انجمن سه برنامه را برای هفته کتاب در دستور کار خود دارد و اکنون پیگیر آن است که برگزاری سومین همایش ملی حقوق نشر با موضوع اصلاحات پیشنهادی قوانین حوزه تألیف، ترجمه و نشر یکی از آن‌ها است.
 
وی ادامه داد: این همایش قرار است چهارشنبه ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۹ از ساعت ۹ تا ۱۲ و با حضور استادان و کارشناسان برگزار شود.
 
حسینی‌نیک درباره چگونگی برگزاری این همایش توضیح داد: این همایش به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و حقوق‌دانان متخصص در حوزه حقوق مالکیت فکری در آن سخنرانی خواهند داشت. همچنین؛ چکیده سخنرانی‌ها و مقالات رسیده در کتابی منتشر و به مراجع رسمی و قانونگذاری ارسال می‌شود.
 
وی همچنین از اجرای طرح تجهیز کتابخانه بیمارستان‌ها در طرحی با عنوان «کتاب، نوید سلامتی» خبر داد و گفت: تجهیز کتابخانه بیمارستان‌ها در شرایط حساس کنونی یک ضرورت است که نباید فراموش شود؛ به‌همین دلیل این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انجمن این طرح اجرایی خواهد شد.
 
حسینی‌نیک در این زمینه توضیح داد:‌ در این طرح ۱۰۰ بیمارستان کشور مشارکت دارند و جدیدترین کتاب‌های پزشکی عرضه خواهد شد. قرار است طرح «کتاب، نوید سلامتی» از طریق پرتال پند و با مشارکت ناشران فعال پزشکی از تاریخ ۲۴ آبان تا ۷ آذر به مدت دو هفته اجرا شود.
 
به گفته وی، با اجرای این طرح، پرتال نشر دانشگاهی موسوم به پند (pandpub.ir) رسماً افتتاح شده و خدمات خود را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور آغاز می‌کند.
 
حسینی‌نیک همچنین درباره برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی نیز گفت: قرار بود این نمایشگاه نیز همزمان با هفته کتاب برگزار سود که با توجه به تراکم برنامه‌ها و بنا بر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بعد از آذر ماه و در بستر پرتال نشر دانشگاهی (پند) و با مشارکت ناشران فعال در این حوزه برگزار خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی یکی از تشکل‌های فعال در حوزه نشر است که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون بیش از ۱۶۰ ناشر دانشگاهی در آن عضویت دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها