شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
شبکه‌های اجتماعی؛ فرصتی برای مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های هفته کتاب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اشاره به اهمیت شبکه‌های اجتماعی در افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه کتاب، گفت: شبکه‌های مجازی، فرصت مغتنمی است که باید به‌نحوه شایسته برای مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های هفته کتاب از آن استفاده شود.

سید حسن صفوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره برنامه‌های کتاب‌محور این شهرستان در بیست‌‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه‌های فرهنگی شهرستان ری با شعار «کتاب، معجزه پیامبر(ص)» شامل افتتاح سه کتابخانه روستایی، تجهیز کتابخانه‌های روستایی به کتاب‌های به‌روز و مورد نیاز، برگزاری مسابقه کتابخوانی به‌صورت مجازی تحت پویش «من کتابخوانم»، افتتاح جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان ری، تجلیل از نویسندگان، ناشران، کتابداران و کتابخوانان برتر، دیدار و تجلیل از نویسندگان جانباز و رونمایی از کتاب می‌شود.
 
وی افزود: با توجه به اهانتی که به ساحت مقدس نبی‌اکرم(ص) شد، مسابقه کتابخوانی‌ای را‌ با همکاری سازمان اوقاف برگزار کردیم، همچنین توزیع کتاب میان روستاها و زندان‌های شهرستان را در حال انجام داریم و از 17 کتابخانه‌ای که سال گذشته افتتاح کردیم، بازدید خواهیم کرد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اشاره به افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد: در این شرایط صدا و سیما باید بتواند خوب فعالیت کند و در ایام هفته کتاب تبلیغات خوبی را برای آگاهی مردم به‌ویژه در شرایط کرونا انجام بدهد تا تاثیرگذاری این هفته را بیشتر کند.   
 
صفوی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در برنامه‌های هفته کتاب صورت بگیرد، این است که بخشی از بیلبوردهای شهری به بحث کتاب، کتابخوانی و هفته کتاب اختصاص پیدا کند تا برای مردم یادآوری شود. همچنین، کتابخانه‌هایی که سال گذشته افتتاح شد و امسال درحال بهره‌وری است، باید تداوم فعالیت‌های خود در شبکه‌های اجتماعی را با توجه به تعطیلی کتابخانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا مردم متوجه متوقف‌نشدن فعالیت‌های کتابخوانی کتابخانه‌ها بشوند.
 
به گفته وی، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باید به‌صورت فعالی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های کتابخوانی داشته‌باشند. در واقع، شبکه‌های اجتماعی فرصت مغتنمی است که باید به‌نحوه شایسته برای مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های هفته کتاب از آن استفاده شود. البته که هراندازه در این حوزه کار شود، باز هم جای کار بیشتری دارد. باید از ظرفیت هنرمندان، دانشگاه‌ها و... نیز در بحث کتاب، کتابخوانی و ارتقاء سرانه مطالعه بهره‌مند شویم. همچنین می‌توان در سربرگ نامه‌ها، عنوان یا متنی از بزرگان دین درباره کتاب و کتابخوانی درنظر گرفته شود تا ادرات نیز از این امر غافل نشوند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها