شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
بیشترین انتظار اطلاع‌رسانی در هفته کتاب از رسانه ملی است

علیرضا اسماعیلی، با تاکید بر انتقال برنامه‌های هفته کتاب به فضای مجازی و مشارکت نهادهای همکار، گفت: طبیعتا که بیشترین انتظار مجریان برنامه‌های هفته کتاب برای اطلاع‌رسانی از مجموعه رسانه ملی است.

علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره ضرورت توجه به راهکار‌های حفظ جنبه مردمی هفته کتاب، حتی در شرایط شیوع کرونا، بیان کرد: هرچند شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های جدی را برای رویدادهای فرهنگی ایجاد کرده‌است، اما به نظر می‌رسد با توجه به دسترسی بیشتر به قابلیت‌های فضای مجازی، می‌توان بیش از گذشته بر نقش خانواده‌ها در پیگیری برنامه‌های هفته کتاب و دیگر رویداد‌های فرهنگی، تاکید کرد.    
 
وی با اشاره به نقش نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف در تاثیر‌گذاری بیشتر برنامه‌های هفته کتاب گفت: سال‌های گذشته و در ادوار مختلف این رویداد ملی، نهاد‌ها و سازمان‌های متعددی در برگزاری برنامه‌های هفته کتاب با مجری این رویداد؛ یعنی موسسه خانه کتاب، مشارکت داشتند. امسال با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، اغلب برنامه‌های هفته کتاب با مشارکت نهادهای همکار، در قالب مجازی برگزار می‌شود. 

اسماعیلی با بیان این مطلب که حفظ ایمنی و سلامت در شرایط موجود، اولویت است، افزود: واقعیت این است که نمی‌توان همه آسیب‌های شیوع ویروس کرونا را با توجه به اهمیت حفظ سلامت جبران کرد؛ بنابراین نهاد‌های مختلف که دربرگزاری برنامه‌های هفته کتاب مشارکت داشتند، نباید برنامه‌های خود را متوقف کنند؛ بلکه به تغییر قالب برگزاری و انتقال آن‌ها به فضای مجازی توجه داشته‌باشند. کما‌‌اینکه؛ مجموعه معاونت امور فرهنگی نیز با همین نگاه در حال برنامه‌ریزی این رویداد ملی است.
 
مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت توجه و همراهی صدا و سیما در اطلاع‌رسانی برنامه‌‌های هفته کتاب بیان کرد: مجریان رویداد هفته کتاب، باید به افزایش محتوای اطلاع‌رسانی توجه داشته باشند و از دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این برنامه‌ها می‌خواهیم در بُعد اطلاع‌رسانی نیز با برگزار‌کنندگان همراه باشند و کمک کنند. طبیعی است که در این زمینه، بیشترین انتظار مجریان برنامه‌های هفته کتاب برای اطلاع‌رسانی رویدادها از مجموعه رسانه ملی است.

اسماعیلی با اشاره به اقدام قابل‌توجه معاونت امور فرهنگی در افزایش اعتبار تابستانه کتاب 99 خبر داد: اعتبار پاییزه کتاب 99 که همزمان با بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب برگزار می‌شود، تعیین و به‌زودی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها