سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
اولین‌بار بعد از پیروزی انقلاب، قیدار صاحب کتابخانه عمومی می‌شود

رئیس کتابخانه‌های عمومی خدابنده گفت: کتابخانه امام علی (ع)، نخستین کتابخانه شهر قیدار است که پس از انقلاب احداث می‌شود.

سیدمهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به برنامه‌های اجرایی این اداره در هفته کتاب، گفت: امسال یکی از مهمترین برنامه‌ها طی این هفته افتتاح کتابخانه امام علی (ع) قیدار است.

وی با بیان اینکه کتابخانه امام علی (ع)، نخستین کتابخانه شهر قیدار است که پس از انقلاب احداث می‌شود، ادامه داد: شهر قیدار مرکز شهرستان خدابنده بعد از گذشت 42 سال صاحب نخستین کتابخانه می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی خدابنده با اشاره به اینکه کتابخانه امام علی (ع) قیدار در زمینی به مساحت 1500 متر مربع با 850 مترمربع زیربنا از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید، اضافه کرد: با افتتاح این کتابخانه میزان دسترسی شهروندان به منابع کتابخانه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد، چراکه تلاش شده از همه منابع در این کتابخانه استفاده شود.

موسوی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان خدابنده دایر است، افزود: از این تعداد، هفت باب کتابخانه شهری، ۶ باب کتابخانه روستایی و یک مورد نیز کتابخانه سیار است.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده پیشرو در ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه‌های خیّرساز در استان است، گفت: کتابخانه روستاهای بلگه‌شیر، محمودآباد و نظر قلی در این شهرستان توسط خیّرین نیک‌اندیش ساخته شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی خدابنده ضمن اشاره به واریز سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی و همچنین تامین اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه کتابخانه امام علی (ع) شهر قیدار، افزود: تمامی شهرداران شهرستان خدابنده باید بر اساس قانون، نیم درصد درآمد شهرداری را به حساب انجمن‌ها واریز کنند تا کتابخانه‌ها بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.

وی به سایر برنامه‌های هفته کتاب نیز اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها با در نظر گرفتن شرایط کرونایی، اغلب به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها